فرهنگ و هنر جایگاهی استراتژیک در جامعه دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: فرهنگ و هنر جایگاهی استراتژیک در جامعه دارند و با توجه به نامگذاری امسال باید توجه ویژه به این امر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر، ظهر امروز (27 فروردین)، در دیدار با مسولان حوزه هنری بوشهر گفت: تدوین دانشنامه استان بوشهر یک کار بسیار شایسته است و دانشنامه مجموعه‌ای از آثار موضوعی در یک مدار و منظومه خاص به شمار می‌رود.
 

وی افزود:دانشنامه، شناسنامه محققانه یک موضوع است و دانشنامه‌ها می‌توانند راهی برای کشف گنج‌های تاریخچه بوشهر باشند و تاریخ سراسر درخشان بوشهر را در استان و فضای ملی مطرح کنند.
 

این مقام مسئول تصریح کرد: مهم‌ترین رکن دانشنامه انسان هایی هستند که می‌توانند شاخصه‌های هر منطقه را به قلم بیاورند و آنها را ماندگار کنند.
 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر جایگاهی استراتژیک در جامعه دارند و با توجه به نامگذاری امسال باید توجه ویژه به این امر شود، خاطر نشان کرد: دانشنامه استان بوشهر می تواند کتابی باشد نه تنها برای کشف گنج تاریخی این استان بلکه می تواند کتبی برای آموزش بزرگی های جامع به فضاهای ملی و جهان باشد.

 

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر، اظهار داشت: این استان یکی از سرزمین های بسیار ویژه ای است که هم خود شاهد حوادث بسیار و استثنایی بوده و هم درجه تأثیر گذاری بالایی در محیط پیرامونی خود در طول تاریخ داشته است.
 

وی در ارتباط با اهمیت دانشنامه‌های استان بوشهر گفت: دانشنامه‌ها می‌توانند راهی برای کشف گنج‌های تاریخچه بوشهر باشند و تاریخ سراسر درخشان بوشهر را در استان و فضای ملی مطرح کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 359204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha