پرداختن به ورزش رشد فرهنگی جامعه را به دنبال دارد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، پرداختن به ورزش را عاملی در جهت رشد فرهنگی جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، پیش از ظهر امروز(27 فروردین) در دیدار با اعضای کادر فنی و دست اندرکاران تیم والیبال پیشگامان شفق اردکان که موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت های لیگ دسته اول والیبال کشور شده اند، ضمن ابراز خوشحالی از نقش آفرینی ورزشکاران در قالب 38 رشته ورزشی در شهرستان اردکان، ورزش را امر ضروری زندگی دانست و گفت: پرداختن به ورزش زمینه های رشد فرهنگی را در جامعه مهیا می سازد.

 

وی با اشاره به اهیمت ورزش در سنین جوانی تصریح کرد: جوان، صاحب قدرت و انرژی است و اگر فرصت های مناسبی برایش فراهم نشود، ممکن است این توان و انرژی، صرف اموری شود که برای او زیان بار است.

 

استاندار یزد، حضور جوانان در عرصه های ورزشی را، عامل کمرنگ شدن میدان عمل ناهنجاریهای اجتماعی دانست و افزود: ورزش قوی ترین عامل جهت کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می باشد.

 

وی تمامی جنبه های مختلف ورزش را، به مثابه یک کلاس درس برای همگان دانست و گفت: به عنوان مثال وقتی در ورزش فوتبال با پاس هایی که از سوی بازیکنان رد و بدل می شود، توپی به گل می رسد، این امر نشان از تدبیر محاسباتی بازیکنان و نظم تیمی دارد و همین الگو پذیری از نظم حاکم بر تیم های ورزشی، برای جامعه مفید است و هر کس می داند که جامعه ای که نظم در آن حاکم باشد، بسیار بهتر از یک جامعه آشفته است.

 

میرمحمدی، بر لزوم همکاری و انجام وظایف توسط همه اعضای تیم به نحو احسن اشاره کرد و گفت: ضعف عملکرد برخی از اعضا باعث عدم نتیجه گیری مثبت کل تیم می شود و از این منظر نیز هماهنگی تیمی و مسئولیت پذیری گروهی را به جامعه می آموزد.

 

وی پرداختن به ورزش را زمینه رشد تفکر و اندیشه در نهاد بشر و عامل زایش های فکری و توانمندی های نظری در انسان دانست و افزود: در جوامعی که بازی های ورزشی و سرگرمی های سالم زیاد باشد، این جوامع از منظر فرهنگی نیز غنی تر و سالم تر هستند و این مهم، ارتباط تاثیر گذار امر ورزش و فرهنگ را نشان می دهد.

 

میرمحمدی، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری و ارتباط مستقیم امر ورزش با سلامت فرد و جامعه ادامه داد: برای ما بسیار ارزشمند است که بتوانیم رویکرد جامعه به سمت ورزش را تقویت کنیم چرا که با گرایش مردم به سمت ورزش، می توان جامعه را از منظر سلامت، ارتقاء دهیم، امری که اکنون مورد عنایت ویژه رهبری معظم انقلاب و توجه دولت تدبیر و امید است.

 

وی ایجاد انگیزه در تیمه ای ورزشی را مرهون تلاش مربیان و دست اندرکاران تیم ها از یک سو و حامیان آنها از منظر مالی و دیگر جنبه های حمایتی دانست و افزود: باید با برنامه ریزی زیرساخت های توسعه ورزش در استان فراهم شود.

 

عالی ترین مقام اجرای استان، با بیان اینکه باید ورزش را در مجموعه موضوعات کلان استان ببینینم، گفت: طرح های زیادی در سطح استان یزد آغاز شده ولی سرانجام آنها مشخص نیست و هنوز به بهره برداری نرسیده و اولویت ما این است که این طرحهای نیمه تمام به بهره برداری برسد که این امر از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید در سراسر کشور است و به ویژه باید به طرح هایی توجه شود که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در آنها صورت گرفته است.

 

میرمحمدی، پرداختن به ورزش قهرمانی را از نقاط قوت هر کشوری دانست و اظهار داشت: اگر در سطح دنیا، ورزش ما نمود بارزی پیدا کند، هم دنیا متوجه پیشرفت و تعالی کشور ما می شود و هم غرور ملی مردم تقویت می شود که این امر نیز، به خودی خود، اسباب پیشرفت و سربلندی کشور است.

 

وی بر لزوم انطباق آموزش های ورزشی با رده های سنی ورزشکاران تاکید کرد و خواستار تطابق این آموزش ها از سوی مربیان با روحیات و توانمندی های آنان شد و گفت: قطعاً شرایط جسمی و روحی یک نوجوان 15 ساله با یک جوان 25 ساله متفاوت است و مربیان باید با توجه به این اصل مهم، راه های آموزشی بهتر و مسیر شکوفائی استعدادهای آنها را دنبال کنند و همین ارزیابی هاست که منجر به جهت گیری و شکوفایی استعداد ورزشکاران و نوجوانان ما می شود.

 

استاندار یزد، توجه به پیشکسوتان در امر ورزش را هم از جنبه اخلاقی و هم از منظر ایجاد انگیزه در جوانان، امری ضروری دانست و استفاده از تجربه پیشکسوتان را نقطه قوت مربیان و جوانان ورزشکار ذکر کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 359342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha