درخواست مسلمانان چینی برای انتقال تجربیات ایران

خبرگزاری شبستان: دبیر کل انجمن اسلامی چین خواستار بهره گیری از تجربیات ارزنده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حج و زیارت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بدرالدین، دبیرکل انجمن اسلامی چین که چند روزی است میهمان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری است صبح امروز در راس یک هیئت پنج نفره با رییس مرکز پزشکی حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار که در محل سالن کنفرانس رییس مرکز برگزار شد راه های انتقال تجربیات ایران در امر پزشکی حج و زیارت بررسی شد.


دکتر سید علی مرعشی در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم و اشاره به تاریخچه فعالیت های مرکز پزشکی حج، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط فی‌مابین در زمینه‌های پزشکی حج تاکید کرد و اظهار داشت: این مرکز آمادگی دارد تا تمامی تجربیات و دانش پزشکی خود را که در راستای خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین حج و سفرهای زیارتی است در اختیار طرف چینی قرار دهد تا آنها مجبور نباشند برای کسب این تجربیات این راه طولانی را با آزمون و خطا طی کنند.

 

بدرالدین، دبیر کل انجمن اسلامی چین نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و نیز ملاقات با مقامات ارشد حج و زیارت ، از انجام حجم عظیم خدمات پزشکی به زائرین ایرانی در موسم حج و عمره اظهار شگفتی کرده و خواستار بهره گیری از تجربیات ارزنده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حج و زیارت شد.


در این دیدار همچنین فیلم کوتاهی از فعالیت های مرکز در سه سطح حج، عمره و عتبات برای اعضاء این انجمن پخش شد.


در پایان رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به برگزاری دومین همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت در آینده ابراز امیدواری کرد: هیئتی از چین نیز در این همایش حضور به هم رسانند.

 

انجمن اسلامی چین نهاد مذهبی مسلمانان چین است که در سال 1953 میلادی تاسیس شده است. دفتر این انجمن در پکن واقع است. این انجمن شامل بخش‌های آموزش، امور بین المللی، امور زیارتی، مطاله و تحقیق و هیات مدیره مجله «مسلمانان چین» و دفتر مرکزی است.


لازم به یادآوری است که تعداد 11 هزار و 800 زائر از چین در حج سال 92 حضور داشتند.

 

پایان پیام/

کد خبر 359364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha