برپایی همایش "جایگاه زن در اسلام" در کانون امام علی(ع) نکا

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) نکا از برپایی همایش جایگاه زن در اسلام همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این کانون خبر داد.

مجتبی چادرنشین، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع) نکا، امروز (28 فروردین) به خبرنگار شبستان گفت: همایش جایگاه زن در اسلام همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد حضرت امام خمینی(ره) در این کانون برپا می شود.


وی افزود: این همایش، ساعت 14 با سخنرانی حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا برگزار می شود.


چادرنشین با اشاره به جایگاه والای ریحانه رسول (ص) در اسلام و بین زنان، اظهار کرد: اسلام به زنان هویت و شخصیت بخشید و مقام ارزشمند و مهم آنها را به جامعه شناساند.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) نکا با اشاره به توسعه و پیشرفت زنان مسلمان در عرصه‌های مختلف اجتماعی،‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشورهای اسلامی، بیان کرد: اسلام این فرصت را به زنان داد تا با جایگاه و نقش خود در جوامع آگاهی پیدا کنند.


وی به مقام و نقش زنان بزرگ تاریخ از جمله مریم(س)، آسیه زن فرعون و خدیجه(س) اشاره کرد و اذعان داشت: در بین این بانوان، بی بی دو عالم با تربیت فرزندانی الگو برای گسترش تعالیم عالیه قرآن مجید و سنت های پیامبر اکرم(ص) جایگاه به سزائی داشته است.


چادرنشین تصریح کرد: مقام زن در اسلام چنان والاست که سومین سوره در قرآن به نام "النساء" نامیده شده است و در 10 سوره دیگر مسایلی مربوط به حقوق و منزلت زنان پرداخته که تمام آنها گواه صادقی بر جایگاه باشکوه و سنگین بانوان است.


پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 359449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha