عمل به قرآن انسان را توانگر  و از انحراف دور می سازد

خبرگزاری شبستان: رییس شورای سیاستگذاری سماء خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن بهترین و کاملترین دستورالعمل زندگی بشر است، گفت: عمل به قران انسان را توانگر و از انحراف دور می سازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مهدی مقدم زاده، رییس شورای سیاستگذاری سماء خراسان رضوی ظهر امروز(28فروردین) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی طرح قدس در سماء منطقه 9 اظهارداشت: تازگی و طراوت قرآن کریم تا قیامت محفوظ است چرا که هرچقدر در آیات این کتاب آسمانی بیشتر تدبر کنیم راهکار های جدیدی بدست می اوریم.

 

وی افزود: لازمه اثر گذاری قرآن در زندگی پیوند قرائت، روخوانی، تفسیر ، مفاهیم و عمل به آن است چرا که با روخوانی محص و یا حفظ و ترجمه ان به تنهایی نمی توان به یک نتیجه مطلوب رسید.

 

مقدم زاده با بیان روایاتی از پیامبر اکرم(ص) که قرآن بلاترین ثروت برای انسان است، تصریح کرد: کسی عامر به مفاهیم قرآن باشد توانگر و بی نیاز از دیگران می شود چراکه قرآن یک الگوی بی نظیر در عرصه های مختلف زندگی است که راهکار های راهبردی را به انسان ارائه می دهد.

 

رییس شورای سیاستگذاری سماء خراسان رضوی گفت: با توجه به سفارش و تاکید حضرت علی(ع) به سبقت گرفتن در عمل به قرآن صرفا برای مسلمانان نیست و اگر مسلمان در عمل به قرآن عقب تر از دیگران بماند خواندن صرف برای آن فایده ای نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن انسان را از انحرافات فردی و اجتماعی محفوظ نگه می دارد، اظهار داشت: اساتید و بزرگان دینی باید زمینه انس باقرآن نسل جوانان را فراهم و انتقال این فرهنگ اسلامی را به جوانان تقویت کنند.

 

رییس شورای سیاستگذاری سماء خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن بهترین و کامل ترین دستورالعمل زندگی بشر است، گفت: عمل به قرآن انسان را توانگر می سازد.

 

مقدم زاده گفت: ما باید در راستای درک مفاهیم قرآن تلاش زیادی داشته باشیم و اهمیت قرائت، حفظ، تفسیر را متوجه جامعه سازیم چرا که اساس فعالیت های جامعه اسلامی باید با رویکرد قرآنی انجام می شود.

 

وی قرآن را بهترین هدیه پیامبر اسلام به مسلمانان عنوان کرد و گفت: اگر ما مسلمانان به دستورات قرآن توجه کنیم و به آن عمل کنیم در زمینه های مختلف بی نیاز از بیگانه گان خواهیم بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 359600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha