فاصله زنان از خانه آسیب فرهنگ و اخلاق را به دنبال دارد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه روز زن روز احیای نهاد خانه و حیات مجدد خانواده است، گفت: فاصله خانم ها از خانه آسیب به فرهنگ، اخلاق و تربیت انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد ظهر امروز (29 فروردین) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مهمترین وظیفه در عالم تربیت خود و دیگران است و انسانی که موفق به تربیت خود شود از بالاترین سعادت بهره مند است و اگر توفیق تربیت دیگری را پیدا کند اوج می گیرد و مادران فرصت استثنایی دارند که خود و فرزندانشان را تربیت کرده و موجب تکامل همسر خود شوند.
 

وی ادامه داد: این مسئولیت مهمی است که مادران بر عهده دارند و این مسئولیت کوچکی نیست و دنیا این پایگاه را تضعیف کرده است.
 

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: فاصله خانم ها از خانه به معنای آسیب فرهنگ، اخلاق و آسیب تربیت انسان ها است؛ خانه هسته کلیدی شکل گیری جوامع بشری است از این رو خانم ها باید برای خانه اهمیت قائل شده و حضور در خانه را مغتنم شمارند و این حضور است که همسر شما را حفظ کرده و خانه را مدرسه می کند.

 

* رشد منفی جمعیت موجب فرو ریزی اقتدار غرب شده است
وی اعلام کرد: حضرت فاطمه (س) با خانه خود عالم را متحول کرد و حضرت زینب محصول این خانه بود و اگر خانمی بناست از خانه بیرون آید مانند حضرت فاطمه (س) با حجاب کامل بیرون آید که ایشان آمد تا در مسجدالنبی با شخصیت سیاسی اول دنیای اسلام، خلیفه مباحثه کند و اگر در عرصه اجتماع حضور می یابد این حضور تعیین کننده را دارد.
 

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: آبادانی دنیا به آبادانی خانه ها است و فناوری پیشرفته غرب در ویرانه ای رشد می کند زیرا نهاد خانه و خانواده در آنجا فروریخته و زمانی که بنیان خانواده فرو ریزد، بنیان جامعه فرو می ریزد و باید بنیاد خانواده را تقویت کرد.
 

وی گفت: مادران و همسران شایسته موجب اوج گیری خانه می شوند و زمانی که خانه اوج گرفت، شوهر و فرزندان را به عرش می برد و روز زن نیز روز احیای نهاد خانه و حیات مجدد خانواده است.
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش جمعیت توضیح داد: رشد منفی جمعیت موجب فرو ریزی اقتدار غرب و تغییر هویت اجتماعی و فرهنگی آنها شده است و یکی از علل تغییر این معادلات جمعیتی آن است که خانه نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.
 

وی افزود: خانه هنگامی حیات دارد که چند فرزند در آن دور پدر و مادر حلقه بزنند و انسانیت را بیاموزند و فردا همانند پروانه دور پدر و مادر پیر خود را بگیرند و این نتیجه زندگی دینی و اخلاقی است.

 

* خلع سلاح هسته ای جهان یکی از اهداف نظام است
حجت الاسلام ابوترابی در ادامه با اشاره به روز ارتش اظهار کرد: ارتش تکیه گاه قدرتمند برای نظام و دنیای اسلام است و یکی از دلایل اقتدار امروز ایران، اقتدار نیروهای مسلح است و امنیت امروز ایران نتیجه قدرت دفاعی برتر جمهوری اسلامی است.
 

وی اضافه کرد: امروز قدرت دفاعی ما در رده قدرت های بزرگ نظامی دنیا تحلیل می شود و یکی از دلایلی که جمهوری اسلامی، استفاده از دانش هسته ای را برای اهداف نظامی جایز نمی داند و آن را تحریم کرده اقتدار ایران و اقتدار دفاعی ما است.
 

امام جمعه موقت قزوین اعلام کرد: ما امروز از قدرت بازدارنده قوی برخوردار هستیم و کسانی باید دنبال سلاح هسته ای باشند که دنبال امنیت خود و ناامنی برای جهان هستند.
 

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی امروز برای امنیت خود جایگاهی دارد که قدرت دفاعی، نظامی و سیاسی او بازدارنده است و نیازی به سلاح هسته ای ندارد و از سویی نیز ایران به دنبال ناامنی نیست بلکه به دنبال گسترش امنیت است و ما هرگز به دنبال جهانگشایی نیستیم و قدرت نظامی را به عنوان نیروی بازدارنده می خواهیم و امروز این قدرت را داریم و سلاح هسته ای را نمی خواهیم و آن را برای جهان خطرناک می دانیم و خلع سلاح هسته ای جهان یکی از اهداف نظام است و در قدم اول نیز رژیم صهیونیستی است.

* هزینه کمترین تعرض به ایران برای غرب و آمریکا قابل پرداخت نیست
حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به مذاکرات 1+5 گفت: آمریکا با عزم جدی و با اطمینان به پیروزی، در صف آرایی کامل قدرت های همسو با خود را در یک جبهه قرار داد تا راه دستیابی به چرخه سوخت و فناوری هسته ای را برای ایران مسدود کند.
 

وی ادامه داد: آمریکا در این راه از همه توانش استفاده کرد و در نخستین گام نیز یک جبهه سیاسی تشکیل داد و کشورهایی که دارای دانش و سلاح هسته ای بودند، کنار هم ایستادند ولی این صف آرایی نیز در برابر ایران نتیجه نداد.
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا سپس تحریم ها را تشدید کرد و با تحریم بانک مرکزی ایران و ایجاد چالش در فروش نفت به دنبال توقف فعالیت هسته ای ما بود ولی این کار نیز نتیجه نداد و تعداد سانتریفیوژهای ما افزایش یافت و در عرصه هسته ای پیش رفتیم.
 

وی تصریح کرد: آنها یک راه داشتند، تهاجم نظامی که اگر می توانستند حرکت ایران را متوقف کنند این کار را می کردند ولی تحلیل غرب این است که هزینه کمترین تعرض به ایران برای غرب و آمریکا قابل پرداخت نیست، ما به بازوی ایران، لبنان تعرض کردیم و شکست خوردیم و چگونه در برابر قدرت دفاعی و ملی ایران تعرض داشته باشیم.

 

* گفتگو با ایران به عنوان یک قدرت هسته ای تنها راه آمریکا است
حجت الاسلام ابوترابی یادآور شد: تعرض نظامی به دلیل اقتدار ملت ایران غیرممکن است و اگر آمریکا مذاکره می کند زیرا یک راه دارد که به صورت متواضع و با قبول ایران اسلامی به عنوان قدرت هسته ای و بازیگر سیاسی قدرتمند به صورت برابر گفتگو کند.
 

وی خطاب به نمازگزاران گفت: قدرت شما غرب را وادار به مذاکره کرده است از این رو اراده قطعی رهبری، مجلس و نظام بر این است دستاوردهای هسته ای حراست شده و پژوهش ها ادامه یابد و تیم مذاکره کننده نیز باید با تکیه بر این جایگاه از منافع ملت ایران با قدرت دفاع کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 359707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha