منزلت و مقام زن در شریعت اسلام بسیار والا است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: منزلت و مقام زن در شریعت اسلام بسیار والا و همیشه مورد تاکید بزرگان دین بوده و هست.‌

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، استاندار مرکزی امروز(30فروردین) در همایش زن  کرامت انسانی و عدالت اجتماعی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی با حضور گسترده بانوان استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: ‌زنان مسئولیت های فنی و اجتماعی را در جامعه عهده دار هستند و به خوبی از عهده کار برمی آیند و هر ارگان و دستگاهی که از مدیریت بانوان بهر برده پیشرفت هم در آنجا سرلوحه کارها بوه است که این مایه افتخار است.


مقیمی با بیان اینکه حق انتخاب، آزادی و اختیار عدالت جتماعی برای زنان است، خاطرنشان کرد: ‌حفظ کرامت زن در محیط کار باید رعایت شود و همه آن موقعیت هایی که برای مرد وجود داد باید برای زنان نیز ایجاد شود.

 

استاندار مرکزی افزود:‌ اهداف اقتصاد مقاومتی هم در هدفمند کردن و اجرایی کردن آن زنان با مشارکت آگاهانه و فعالانه نقش مهمی دارند.


در ادامه این همایش زهرا فرجی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت:‌ یکی از سیاستگذاری دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای جایگاه زنان و افزایش سطح توانمندی بانوان است.

 

وی افزود:‌ خانواده سالم در پرتو الطاف الهی و پیاده‌سازی آموزه‌های دینی در زندگی حاصل خواهد شد و بانوان به‌عنوان قطب مرکزی کانون خانواده می‌تواند در اجرای احکام دینی و اسلامی در جامعه نقش بسزایی را ایفا کنند.


فرجی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش های سبک زندگی اسلامی ایرانی، تجلیل از مادران شاهد،‌ حافظ و نمونه استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، عیادت از بانوان خانه سالمندان و روستایی از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت روز زن است.

 

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان مرکزی نیز در هفته بزرگداشت مقام زن با حضور 120 غرفه و حضور 120 دستگاه اجرایی استان در بخش های صنایع دستی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، طراحی لباس، معدن و صنعت، تولید، بازرگانی، بیمه و مراکز آموزشی و بخش های دیگر فردا(31فروردین) در نمایشگاه های دایمی استان مرکزی برپا می شود.


در ادامه این همایش گروه تواشیح سفینه النجاه و گروه دف زن بانوان به اجرای برنامه پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 359942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha