زنان با الگوگیری از حضرت زهرا(س)خانه را به مدرسه انسان سازی تبدیل کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای جامعه جهانی پیشوا و رهبر تربیت کردند، گفت: مادران باید با یک تصمیم جدی و با الگوگیری از آن حضرت خانه به یک مدرسه انسان سازی تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام حسن مشرفی امروز (29 فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: تشکیل یک ارتش منظم و مجهز امر بسیار مهمی است اما ارزشمند‌تر از آن وجود اراده‌های جدی و راسخ و اعتقاد نیروها در قالب جبهه متحده است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران متبلور شده است.

 

وی افزود: نقطه قوت ارتش جمهوری اسلامی این است که در مقابل لشکر دشمن عزم و اعتقاد و باور یکسانی دارند.

 

سپاه مولود انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز تاسیس سپاه انقلاب اسلامی، گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و همه ما مدیون امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی هستیم.

 

حجت الاسلام مشرفی همچنین به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: جامعه وقتی فرهنگ تولید و مصرف درستی داشته باشد به شکوفایی می‌رسد.

 

وی با توجه به شعار امسال و حساسیت مسئله فرهنگ، ادامه داد: باید شورای انقلاب فرهنگی گزارشی از عملکرد خود به مردم ارائه دهد.

 

امام جمعه موقت بیرجند آگاهی و شناخت را شرط عمل و رفتار خداپسندانه دانست و تصریح کرد: تنها انسانی که معرفت و شناخت خوبی نسبت به عالم و خود و خدایش داشته باشد دارای زندگی خوبی است.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: این حضرت در بعد تربیت فرزند، مادری نمونه است که خانه محقر خویش را به مدرسه انسان‌سازی تبدیل می‌کند.

 

وی یادآورشد: حضرت فاطمه(س) به روش کاربردی فرزندان خود را تربیت می‌کند و هر آنچه از راه معارف الهی فرا گرفته‌اند در زندگی بکار می‌بندند.

 

مادران با الگوگیری از حضرت زهرا(س) خانه را به مدرسه انسان سازی تبدیل کنند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای جامعه جهانی پیشوا و رهبر تربیت ‌کردند، افزود: در بین مادران نیاز به یک تصمیم جدی است تا با الگوگیری از این حضرت خانه خود را به یک مدرسه انسان‌ساز تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام مشرفی همسرداری را یکی دیگر از ابعاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد و تاکید داشت: پشتیبانی و حمایت از همسران زمینه ‍ساز شکوفایی بیشتر خانواده است و زنان باید فضای آرامش بخشی را در خانه برای همسران خود فراهم کنند.

 

وی اذعان داشت: بهترین حالت زن به خدای متعال لحظه‌ای است که در خانه مشغول انجام وظایف زنانه باشد و به کمترین کارهای خارج از خانه اکتفا کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 359701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha