بانوان بین نقش های خانواده و اجتماع تفکیک قائل شوند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد با تأکید برتفکیک نقش های خانه و خیابان، تصریح کرد: همانگونه که زن در خانه باید خود را برای همسرش آراسته کند؛ در بیرون از خانه باید از تبرج و خودنمایی پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (30 فروردین) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز زن و مادر، ضمن تبریک این روز به بانوان، از آنها خواست تا حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نامگذاری نخستین روز از هفته گرامیداشت مقام زن به نام "زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی"، در مقایسه زنان جامعه دیروز با زنان جامعه امروز، بیان کرد: امروز مفهوم کرامت زنان بیشتر درک می شود.

 

وی با بیان اینکه زنان در مقاطعی از تاریخ نه تنها کرامت نداشته بلکه به کالا و شیء قابل خرید و فروش تبدیل شده بودند، افزود: بعد از ظهور اسلام زن جایگاه واقعی خود را پیدا کرد و منزلت آن ارتقاء یافت.

 

امام جمعه بجنورد، عفت و حیا را دو عامل مهم در کرامت زنان بیان کرد و با بیان اینکه تقوا ریشه کرامت است، افزود: ریشه اصلی کرامت پاکدامنی، پاک اندیشی و در یک کلمه حیات طیبه است.

 

حجت الاسلام یعقوبی، با اشاره به نگاه غرب به زن و تنزل جایگاه طبیعی و فطری زن به بهانه تساوی حقوق زن و مرد، اظهارداشت: همواره در طول تاریخ و در جاهلیت صدر اسلام و جاهلیت مدرن، ابوجهل ها و ابوعلم ها، شرافت زنان را لکه دار کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی، انقلاب زنان را از غربت بیرون آورد و به زن احساس شخصیت و کرامت بخشید، اظهارداشت: به برکت این انقلاب زنان در جامعه امروز در بیرون از خانه در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی حضوری فعال و نقش آفرین دارند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با توصیه به بانوان مبنی بر اینکه باید بین نقش های خانه و خیابان تفکیک قائل شد، تصریح کرد: همانگونه که زن در خانه باید خود را برای همسرش آراسته کند؛ در بیرون از خانه باید از تبرج و خودنمایی پرهیز کند.

 

مهدخت قوپرانلو، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه امروزه مسائل زنان و خانواده جزء مسایل درجه یک محسوب می شود چراکه زنان در همه عرصه ها حضوری پررنگ دارند، اظهارامیدواری کرد این حضور مانعی در ایفای نقش مدیریت خانواده ایجاد نکند.

 

وی نقش زنان را در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی حائز اهمیت خواند.

 

پایان پیام/

کد خبر 359892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha