شرکت 28 امدادگر طبسی در دوره تخصصی جستجو و نجات

خبرگزاری شبستان: رئیس جمعیت هلال احمر طبس از شرکت 28 امدادگر در دوره تخصصی جستجو و نجات هلال احمر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسینعلی فخاری امروز (30 فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امدادگران جدید الورود این شهرستان که به تازگی دوره های عمومی امداد و نجات را گذرانده اند، مفاهیم علمی و دانش عملیاتی در خصوص تصادفات جاده ای را در این دوره فرا می گیرند.

 

وی ادامه داد: برای آموزش نیروهای متخصص و آشنا با تکنیک های روز و دستاوردهای جدید و همچنین خودکفایی شهرستان در بحث امدادگران، اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی در اولویت اقدامات است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با اشاره به برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در جاده، گفت: در این دوره فراگیران مباحث آموزشی تثبیت و رهاسازی مصدوم، مدیریت صحنه، کمک‌های اولیه، تروما، کار با ست‌های نجات هیدرولیک و پنوماتیک و انتقال مصدوم را آموزش می بینند.

 

فخاری با بیان اینکه برگزاری این دوره به منظور آماده سازی تیم های امدادی از ضرورت بالایی برخوردار است، افزود: این دوره ‌ها به منظور توان ‌افزایی و تقویت مهارت ‌های امدادی و حفظ آمادگی بیشتر برای امدادرسانی به مسافران برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: فراگیران دوره تخصصی امداد و نجات جاده ای مجوز حضور در عملیات های پیچیده امدادی بویژه عملیات های امداد و نجات در سطح جاده های شهرستان را اخذ می‌کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 359823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha