هفته زن فرصت ترویج ارزش هاست

خبرگزاری شبستان:استاندار لرستان، زنان را محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده ها خواند و گفت: هفته زن فرصتی برای ترویج ارزش ها در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان امروز در پیامی به مناسبت گرامیداشت ولادت دخت نبی مکرم اسلام و روز که یک نسخه آن به دفتر خبرگزاری شبستان نمابر شده آورده است: سالروز ولادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) که به عنوان روز زن نامگذاری شده است نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی می باشد.


همچنین در این پیام آمده است: روز میلاد دخت گرانقدر رسول خدا(ص) که تمام ارزش هاى متعالى در وجود ملکوتی اش جلوه گر است به عنوان روز زن، افتخاری بزرگ برای بانوان به شمار می آید تا با الگوگیری از شخصیت والا و الهی حضرت فاطمه زهرا(س) در تکامل و ارتقای شخصیت خود اقدام نمایند.


بازوند در ادامه این پیام آورده است: اگر چه حیات زنان در ادوار مختلف تاریخ بشری تحولات و چالش های فراوانی را تجربه کرده است اما دین مبین اسلام با نگاه ارزشی به زن بر تمامی عقاید جاهلی پیرامون شخصیت و منزلت زنان خط بطلان کشید و ارزش و جایگاه او را عزت و حرمت بخشید.


همچنین در این پیام افزوده شده است: با گذشت قرن ها از آن احیای راستین، پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن و احیاگر ارزش های اسلامی بستر کمال زن را فراهم کرد و موجب شد تا بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه های فاطمی از یک بعد به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده ای را در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.


استاندار لرستان افزوده است: ولادت زهـرای اطهـر (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، فرصت ارزشمندی برای تکریـم و تجلیـل مادران و زنان جامعه اسلامی و ترویج ارزش ها، فضائل و کرامات بانوی اول اسلام در فضای این سرزمین نورانی است. ضمن تبریک میلاد فرخنده دردانه آفرینش و فرزند برومندش، احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی (ره) از درگاه ایزد منان، صمیمانه برای مادران عزیز و بانوان شریف استان لرستان تندرستی و شادکامی و توفیق خدمت بیشتر به این عزیزان رامسألت می نمایم.


پایان پیام/
 

کد خبر 359829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha