فرهنگ اصیل قرآنی و اسلامی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: نهادینه کردن فرهنگ اصیل قرآنی، اسلامی و ارزش های انسان ساز اسلامی با تکیه بر منابع دینی در سطح جامعه یک ضرورت است.

حشمت الله رستمی، رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(30 فروردین) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال جاری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری لزوم نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در یک جامعه ضمن آسیب زدایی از فرهنگ دینی مهم و اثرگذار است.


وی، تصریح کرد: بی شک اگر این گونه فرهنگ ناب اسلامی و برنامه های قرآنی و دینی در جامعه اجرا، نهادینه و مخاطبان از محتوای این برنامه ها استفاده علمی و دقیق داشته باشند می توان شاهد کم رنگ شدن مولفه های غربی در جامعه اسلامی باشیم.


رستمی، بیان کرد: امروز هجمه های گسترده فرهنگی و افزایش شبکه های ماهواره ای و مجازی تاثیر نامطلوب خود را در جامعه نشان داده و این رسالت دستگاه های متولی فرهنگ را در کشور سنگین تر خواهد کرد.


رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، اضافه کرد: دالقرآن کریم تبلیغات این استان به منظور دستیابی به اهداف سازمانی مشخص، استاندارد سازی و همه جانبه کردن فعالیت های قرآنی با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برنامه های مختلفی را در دستور کار برنامه های سال 93 قرار داده است.


وی، آموزش همگانی قرآن کریم، دوره های تخصصی استعدادهای درخشان قرآنی، کارگاه های آموزش تخصصی ویژه مدیران تشکل های قرآنی، ارتقای سطح کمی و کیفی موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی، راه اندازی کرسی های تلاوت قرآن کریم، گفتمان و جشنواره های قرآنی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.


رستمی، برگزاری دوره آموزشی حفظ قرآن کریم و تربیت حافظان را یکی دیگر از برنامه های مهم این سازمان برشمرد و افزود: تربیت حداقل 4 هزار نفر حافظ یک تا 3 جزء قرآن کریم طی یک برنامه 5 ساله در قالب این طرح انجام خواهد شد.


رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه سال گذشته 280 دوره آموزشی با شرکت 3 هزار و 800 قرآن آموز در سطح استان برگزار شده است، یادآور شد: پیش بینی می شود این تعداد دوره ها با استقبال خوب شرکت کنندگان تا 20 درصد رشد نشان دهد.


وی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 22 موسسه قرآنی، 138 خانه قرآنی روستایی و 20 خانه قرآن شهری درسطح استان فعال بوده که این موسسات و خانه های قرآنی و شهری امسال با 25 درصد افزایش به ترتیب به 28، 180 و 30 موسسه و خانه قرآنی افزایش خواهند یافت.


پایان پیام/
 

کد خبر 359873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha