خیرین میزان 13 میلیارد ریال به کتابخانه ‌های عمومی فارس کمک کردند

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره ‌کل کتابخانه ‌های عمومی استان فارس میزان کمک خیرین در سال 92 به این نهاد را مبلغ 13 میلیارد ریال خواند و گفت: این کمک ها عمدتا به صورت غیرنقدی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، مهدس ظهرابی، سرپرست اداره ‌کل کتابخانه ‌های عمومی استان فارس امروز (30فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تنها بودجه کتابخان ه‌های عمومی، سهم نیم درصدی از محل درآمد شهرداری‌ها است، گفت: در 2 سال اخیر تعامل شهرداری ها با اداره کل کتابخانه در جهت پرداخت سهم نیم درصدی افزایش پیدا کرده است اما هنوز شهرداری هایی در استان هستند که سهم نیم درصدی این حوزه را پرداخت نمی کنند.

وی با یادآوری این مطلب که 11 میلیارد ریال بودجه سال 92 بوده که هیچ گونه افزایشی نسبت به سال 91 نداشته است، اظهار داشت: در سال 93، فرهنگ محوری و توجه به کتابخانه ها و توسعه کتابخانه های استان از نظر کمی و کیفی برای ایجاد محیطی امن قشر کتاب خوان مد نظر قرار داد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توجه ویژه به خیرین و مشارکت دادن آنان در توسعه و ساخت کتابخانه ها از دیگر اهداف ما در این سال به شمار می رود، تصریح کرد: بدون کمک مردم و خیرین نمی توانیم کتابخانه ها را به جایگاه اصلی خود برسانیم.


ظهرابی با یادآوری این مطلب که میزان کمک خیرین در سال 92، مبلغ 13 میلیارد ریال بود که عمده آنان به صورت غیرنقدی ارائه شده است، اظهار داشت: با یک موج کتابخانه خواهی از سوی مردم مواجه شده ایم و به کمک مردم و خیرین برای کتابخانه سازی شدیدا نیازمند هستیم.


این مقام فرهنگی از راه اندازی طرح ایستگاه مطالعه در حال حاضر 11 شهرستان استان فارس خبر داد و افزود: ایستگاه های فرودگاه، راهن آهن، بیمارستان ها و مکان های عمومی با 32 ایستگاه مطالعه و با 15 عنوان کتاب در فارس وجود دارد که ماهیانه 2 هزار جلد کتاب در این ایستگاه ها شارژ می شوند.

پایان پیام/

کد خبر 359896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha