دانشنامه فاطمی گامی برای احیای امر اهل بیت(ع) است

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: دانشنامه فاطمی با زحمت، دقت و حوصله فراوان به ثمر رسیده و خدمتی ارزنده است و دانشنامه فاطمی گامی برای احیای امر اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی شنبه شب (30 فروردین) در مراسم رونمایی از دانشنامه فاطمی گفت: حضرت زهرا(س) دارای شخصیت بسیار بی نظیری است که می‌توان ایشان را در چند آیینه نگریست.


وی افزود: یکی از این آینه‌ها قرآن کریم است که در آن عظمت آن حضرت برای ما مجسم شده است و باید همواره تلاش کنیم در راستای گسترش مفاهیم دینی و شناخت آنها بکوشیم.


این مرجع تقلید گفت: یکی از جاهای دیگر که می‌توان از طریق آن حضرت زهرا(س) را شناخت، احادیث و روایات و همچنین نهج البلاغه است که در آن به جایگاه بانوی عصمت و طهارت اشاره شده است.


آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) در شرایط مختلف در بیان احکام آزاده بودند اما بر احیای امر اهل بیت(ع) همواره تاکید شده است و حرکت همه اهل بیت دنباله جریان غدیر خم بوده است.


وی با تاکید بر شرایط احیای امر اهل بیت(ع) گفت: در حال حاضر شرایط برای این امر مهیا است که باید همگان در این زمینه تلاش کرده و در معرفی جایگاه اهل بیت(ع) تلاش کنند.


این مرجع تقلید با اشاره به دانشنامه فاطمی گفت: بنده این دانشنامه را اجمالا مطالعه کردم این اثر با زحمت، دقت و حوصله فراوان به ثمر رسیده و خدمتی ارزنده است و دانشنامه فاطمی گامی برای احیای امر اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.


آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به وضعیت کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: دنیای پربحران تشنه معارف اهل بیت(ع) است که باید در این زمینه تلاش کرده و به معرفی این مکتب نجات بخش بکوشیم.
 

وی در ادامه به جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ما در برابر اقیانوسی از عظمت و فضیلت قرار داریم و خطبه حضرت زهرا(س) بسیار مهم بوده و یادآور خطبه‌های امیرالمومنین است.
پایان پیام/

کد خبر 360105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha