دانشگاه نباید بدور از سیاست و درک سیاسی باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بدون شک جناح بازی و سیاسی کاری مانع حرکت رو به جلو خواهد بود، گفت: دانشگاه نباید بدور از سیاست و درک سیاسی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار هیئت رئیسه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با اشاره به موضوع اقتدار و جایگاه آن در کشورهای مختلف، گفت: بدون شک همه کشورها در پی تحصیل اقتدار هستند، لیکن این اقتدار دوگونه است.


وی افزود: برخی کشورها حضور در فضای بین المللی را با نوکری آمریکا، انگلیس و جستجوی نگاه ارباب می جویند که قطعا اقتداری ظاهری و پهلوان پنبه ای خواهند داشت و نتیجه ای جز ذلت برای ملت هایشان به بار نخواهد آمد.


آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: کشورهایی نیز اقتدار را از مسیری دیگر جستجو می کنند و آن مسیر علم و دانش است. مسیر تولیدات علمی در سطح جهانی است مسیر اقتصاد متکی برتولید است و در پی آنها بدنبال اقتدار از نگاه نظامی هستند.
 

وی اظهارداشت: کشور ما نیز این مسیر را برگزیده است و در این راه باید از توان همه استادان دانشگاه بدون نگاه حذفی و جناحی و سیاسی بازی در دانشگاه ها استفاده کرد.
 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دانشگاه نباید بدور از سیاست و درک سیاسی باشد اما بدون شک جناح بازی و سیاسی کاری مانع حرکت رو به جلوخواهد بود.
 

وی ادامه داد: ارتقای دانشگاه وظیفه همه مسئولان دانشگاه است و این ارتقاء نباید در مباحث تئوری خلاصه شود و پیشرفت دانشگاه بدون توجه به واقعیت های جامعه موجب دور شدن از جامعه می شود.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به وضعیت کشاورزی و صنعت استان گلستان در چند دهه اخیر، اظهار داشت: اگر مشکلاتی برای کشاورزان استان در سال های اخیر بوجود آمده، وظیفه دانشگاه ها است که برای رفع این مشکلات برنامه ریزی داشته باشند و در صورتی که پیوند کشاورزی، صنعت و دانشگاه به درستی صورت پذیرد می توان به آینده امیدوار بود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، وی با اشاره به سند چشم انداز کشور، گفت: بدون شک از نظر علمی کشور باید در سال 1404حرف اول را در منطقه بزند.


حسین عجم نوروزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز ضمن تبریک سال نو، میلاد حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیه و ولادت حضرت امام قدس سره گزارشی از فعالیت ها و عملکرد انجام گرفته در این دانشگاه در سال 92 ارائه کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 360210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha