بخش صنعت را روی ریل برنامه قرار دهیم

خبرگزاری شبستان: معاون مرکز پژوهشها با بیان اینکه باید بخش صنعت و معدن را روی ریل برنامه قرار دهیم نه ریل مدیریت گفت: اگر نظرات شخصی در این بخش باشد این بخش شکست می‌خورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، معاون مرکز پژوهشها پس از سخنان وزیر صنعت و معدن در جلسه امروز یکشنبه 31 فروردین گفت: ما در بخش صنعت تا سال 88 رشد داشتیم و از ان موقع شروع به کاهش کردیم به طوریکه در سال 91 سرمایه گذاری در بخش صنعت ما از 19 هزار میلیارد تومان به 9 هزار میلیارد تومان رسید.

 

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم در بخش صنعت برق است گفت: ما تا سال 88 رشد مصرف داشتیم و از سال 89 شروع به کاهش کرد به طوریکه در سال 80 از 592 کیلوبایت تولید برق به 261 کیلوبایت در سال 91 رسیدیم یعنی تولید برق ما کاهش یافت.

 

معاون مرکز پژوهشها با بیان اینکه در بخش سیمان ده برابر قبل از انقلاب عمل کردیم گفت: متاسفانه اکثر صنایع ما به سمت پایه نفتی می روند و بیشتر صادرات کشور ناشی از صادرات پتروشیمی است.

 

وی با بیان اینکه ما در صنایع نوین در وضعیت خوبی نیستیم خاطرنشان کرد: ما در سال 89 حدود 3 درصد از فناوری های نو استفاده کردیم و سرمایه گذاری ما در این بخش یعنی صنایع نوین نیم درصد تا یک درصد است.

 

وی تصریح کرد: ما معتقدیم باید بخش صنعت و معدن بر روی ریل برنامه قرار گیرد نه بر روی ریل مدیریت اگر نظرات شخصی در این بخش باشد شکست می خورد.

 

وی گفت: ما وقتی نتوانیم سیاستهای راهبردی را تعیین کنیم سیاستهای تجاری معنی ندارد و وقتی سیاست تجاری را نمی توانیم تنظیم کنیم چگونه می خواهیم سیاستهای پولی و مالی را تعیین کنیم.

پایان پیام/

 

کد خبر 360215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha