تبیعیت ازسیره حضرت فاطمه(س)معارف دین اسلام را از مهجوریت خارج می سازد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه شهدای اسلام بادلبستگی به حضرت فاطمه(س) آرمانهای اسلام راابدی کردند،گفت: تبعیت از سیره حضرت فاطمه(س)معارف دین اسلام را از مهجوریت خارج می سازد.

به گزارش خبر گزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی ظهر امروز(31فروردین) در همایش تجلیل ازسادات و خادمان در آستانه امامزاده محمد شهر مشهد اظهار داشت: عصمت فاطمی در عظمت خودش نشان دهنده جایگاه والای زن مسلمان است و حیات طیبه همان سیره و سنت معصومین(ع) است.


وی افزود: انسان با امکانات روحی و فرهنگی نمی تواند به یک زندگی معنوی برسد مگر آنکه برنامه زندگی خودش را در مجال خدمت گذاری به اهل بیت(ع) تنظیم کند.


حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی چند وجهی در دفاع از مقام نبوت و ولایت دارد که در سیره و سلوک حضرت زهرا(س) چه در دوران حیات نبی مکرم اسلام(ص) و چه زندگی مشترک با حضرت علی(ع) همه این معارف و برجستگی‌های اخلاقی و ارزشی در طول تاریخ بشریت قابل مشاهده است.
 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی با بیان اینکه شهدای اسلام با دلبستگی به حضرت فاطمه(س) آرمانهای اسلام را ابدی کردند، گفت: تبعیت از سیره حضرت فاطمه(س) معارف دین اسلام را از مهجوریت خارج می سازد.


حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: اگر به عمر کوتاه اما پربار حضرت زهرا(س) نگاهی گذرا داشته باشیم در می‌یابیم که آن حضرت معرفت و دینداری خود را همواره و در تمام شرایط حفظ کرده و در برابر ناملایمات، از فطرت پاک بشری که انسان را به اخلاق مداری، حفظ کرامت انسانی، روح عبودیت، عزت و شرافت واقعی سوق می‌دهد دور نشده و از این غائله فاصله نگرفته است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اسلام زن را دارای کرامت و منزلتی ارجمند می‎داند و زنان ما اگر بخواهند به جایگاه واقعی خود دست یابند و از موضع اسلام در مورد زنان آگاهی یابند و در آن به طور ژرف و عمیق بیندیشند؛ باید به الگوهای اسلامی آراسته گردند.


وی افزود: بشر به هر مقدار که به مکتب اسلام و تعالیم حیات بخش آن گرایش پیدا کند به همان میزان راه سعادت را پیموده و گرنه دچار گمراهی و ضلالت خواهد شد.


حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: آستانه مبارکه امامزادگان؛ خانه اهل بیت(ع) است و مردم با مراجعه به این اماکن مقدس دل به ائمه اطهار(ع) می بندند و بار معنوی خود را افزایش می دهند.


وی استمرارحیات دین اسلام را وابسته به سیره اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اساس دین اسلام با تبعیت از اصل امامت و ولایت زنده مانده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 360305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha