مادران شهدا با الگوگیری از حضرت زهرا(س) حافظ ولایت و امامت هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهدا خون خود را برای زنده ماندن ولایت تقدیم کرده اند، گفت: امروز مادران شهدا با الگوگیری از حضرت زهرا(س) حافظ ولایت و امامت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز(3اردیبهشت) در همایش مادران آفتاب در هتل ثامن مشهد با بیان اینکه زنان ایران اسلامی در دوران های مختلف خصوصا در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل ایفا کردند، اظهار داشت: زنان انقلابی ادامه دهنده واقعی راه فاطمه زهرا (س) هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز مادران شهدا با الگوگیری از حضرت زهرا(س) حافظ ولایت و امامت هستند، افزود: حضرت فاطمه(س) در عرصه های مختلف از جمله همسرداری، مادری و حفاظت از ولایت و امامت نقش اساسی داشتند که مادران شهدا و جانبازان و ایثارگران نیز با الگوگیری از این بانوی دوعالم در برابر سختی ها استقامت کردند.

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما ارادتمند خانواده شهدا هستیم چرا که هرچه تاکنون به دست آورده‌ایم به حرمت شهدا و صبر و بردبادی خانواده های آنان است، گفت: حضور حداکثری بانوان در تظاهرات‌ در دوران انقلاب بیانگر پایبندی این بزرگواران به ارزشهای اسلام است.

 

رشیدیان تصریح کرد: زنان انقلابی ایران اسلامی در دوران ستم‌شاهی که همسرانشان در زندان‌ها به سر می‌بردند نقش بی نظیری ایفا کردند و همین زنان بعد از انقلاب نیز در سرکوب کردن حرکت‌های دشمنان اسلامی که قصد براندازی این انقلاب را داشتند در تشکل‌های اسلامی فعالیت های زیادی را انجام دادند.

 

وی با بیان اینکه بعضی از زنان نیز با حضور خود در جبهه‌های جنگ و امدادرسانی به مجروحان نقش اصلی خود را در این برهه از زمان به اثبات رساندند، افزود: مجاهده مادرانی که فرزندان خود را به جبهه‌های جنگ اعزام کردند کمتر از حضور در صحنه جنگ نبود.


رشیدیان با بیان اینکه پس از جنگ نیز بسیاری از بانوان به پرستاری از همسران و فرزندان جانباز خود پرداختند، تصریح کرد: این بانوان اسوه استقامت در مقابل تحمل سختی‌ها هستند.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مادرانی که همچنان چشم به راه فرزندان مفقودالاثر خود هستند نیز پاداشی بزرگ در مقام الهی به ودیعه دارند، تصریح کرد: امیدواریم حضور این عزیزان به واسطه تمامی سختی‌ها و رنج‌های دوری از فرزندان و همسران خود همچنان در جامعه ما مستدام باشد.

 

رشدیان بابیان اینکه روز زن روز مبارکی در جامعه اسلامی ما نامگذاری شده است، گفت: این روز، روز تولد بزرگ بانوی اسلام است که امیدواریم فرزند برحق و حاضر او یعنی امام زمان (عج) هرچه زودتر ظهور کرده تا عدالت در سراسر جهان گسترده شود.

 

در ادامه این مراسم عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی ضمن عرض تبریک روز زن و میلاد فرخنده بزرگ بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: شهدای انقلاب با نثار خون خود جامعه اسلامی را در برابر تهدیدات فرهنگی بیمه کردند.

 

وی افزود: امروز ما در عرصه های مختلف مدیون خون شهدا هستیم و باید مراقب باشیم با ادامه دادن راه شهدا در برابر خانواده های آنها سربلند باشیم.


گفتنی است، در انتهای این مراسم به قید قرعه از سوی استاندار خراسان رضوی به 8 خانواده شهید جوایزی اهدا شد.


پایان پیام/

کد خبر 361483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha