شناسایی 35 منطقه نمونه گردشگری در کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، از شناسایی 35 منطقه نمونه گردشگری در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، رسول اشتودان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان پیش از ظهر امروز (31 فروردین) در جلسه ستاد استانی شورای ایرانیان خارج از کشور در سنندج اظهار داشت: استان کردستان یکی از مناطق وی‍ژه و نمونه کشور از لحاظ جذب گردشگر و مسافران داخلی و خارجی بوده و بدون شک می تواند به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح باشد.


وی افزود: هر گونه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کردستان دارای بازده بسیاری بوده و بر اساس برآوردهای کارشناسان می توان گفت قابلیت نقدینگی در حوزه گردشگری کردستان بسیار بالاتر از سرمایه گذاری در دیگر حوزه های اقتصادی است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، تصریح کرد: علاوه بر جذب سرمایه های بخش خصوص در داخل کشور می توان بر توانمندی های مالی کردستانی های مقیم خارج از کشور نیز حساب ویژه ای را باز کرد.


اشتودان افزود: در همین راستا 35 منطقه نمونه گردشگری در استان شناسایی شده و 13 روستای هدف گردشگری نیز مشخص شده اند.


وی خاطر نشان کرد: برای منطقه توریستی آبیدر 38 بسته گردشگری، برای زریبار مریوان، صلوات آباد، رودخانه سقز، سد بانه و سد وحدت سنندج و مسیر رودخانه قشلاق سنندج نیز در مجموع 34 بسته گردشگری تعریف شده است که این بسته ها در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از آمادگی این سازمان در خصوص معرفی توانمندی های استان در حوزه گردشگری به کردستانی های مقیم خارج از کشور در قالب همایش پیش رو در سال جاری خبرداد.


پایان پیام/
 

کد خبر 360327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha