کودکان با موزه و میراث فرهنگی آشنا می شوند

خبرگزاری شبستان: همزمان با هفته میرات فرهنگی کودکان مهدهای کودک استان مرکزی با حضور در موزه های این استان با موزه و میراث فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، کودکان مهدهای کودک و پیش دبستانی شهر اراک (31 اردیبهشت)به مناسبت روز موزه با حضور در موزه چهار فصل اراک با فرهنگ ، آداب و رسوم نیاکان خود آشنا شده و از بنای تاریخی حمام چهار فصل دیدن کردند.


در این مراسم که هنرمندان و مسئولان استان حضور داشتند کودکان علاوه بر بازدید از موزه و حمام چهار فصل و آشنایی با میراث ماندگار گذشتگان خود به قصه گویی، نمایش عروسکی، شعر و داستان های کهن ایرانی پرداخته و با نقالی و نمایش نامه خوانی نیز آشنا شدند.


سید محسن رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این برنامه را آموزش کودکان و آشنا شدن آنان با میراث فرهنگی و موزه ها دانست و گفت: امروز از سوی سازمان مرکزی به عنوان روز کودک و موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: در روز کودک و میراث فرهنگی اولین چیزی که اهمیت داده می شود موزه ها است که در آن نونهالان از دوران کودکی با گذشته و شهر و استان خود آشنا شوند چرا که این آشنایی در ذهن و خاطر بچه ها ثبت شده و بسیار تاثیرگذار است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در روز کودک و موزه علاوه بر موزه چهار فصل اراک در موزه های شهرستان های خمین نیز برنامه های از این دست با حضور بچه ها برگزار می شود.


رحمتی ادامه داد: برنامه های میراث فرهنگی در راستای فرهنگ سازی فقط به همین هفته منتهی نمی شود و ما در طول سال نیز با رایزنی های با آموزش و پرورش و دانشگاه ها برنامه هایی را برای آنها و همچنین عموم مردم داریم.


پایان پیام/
 

کد خبر 369556

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha