قاچاقچیان عتیقه دستگیر شدند/ توقیف 300 موبایل خراب

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاچاقچیان عتیقه خبر داد و گفت:کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیای عتیقه را 550 میلیون تومان ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شبستان،سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ امروز در تشریح خبر انهدام باند فروش اشیای عتیقه در تهران گفت: چندی پیش خبری مبنی بر فعالیت مشکوک گروهی در محدوده جنوب غربی تهران توسط شهروندان به پلیس آگاهی تهران داده شد.


وی اظهار کرد:بعد از بررسی و صحت و سقم این خبر و هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی، همکاران ما به این نتیجه رسیدند، گروهی که مورد اشاره شهروندان بود همین قاچاقچیان عتیقه و زیرخاکی هستند.

 

سرهنگ محمدیان ادامه داد:طی هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی ،حکم دستگیری و بازرسی از محل اختفای آنها صورت گرفت که 30 قلم از اشیاء عتیقه زیرخاکی که با کاوش‌های غیرمجاز به دست آمده بود کشف و ضبط شد.


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد:بر اساس نظریه میراث فرهنگی تعدادی از این عتیقه ها مربوط به قبل از میلاد و تعدای هم مربوط به زمان ولایت عهدی حضرت مهدی(ع) است.


وی ادامه داد: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیای عتیقه را 550 میلیون تومان ارزیابی کرده‌اند اما ارزشی برای اشیای زیرخاکی قائل نشدند.

 

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه این سارقان قصد خروج اشیای عتیقه به خارج از کشور را داشته‌اند، در مورد عملیات گسترده پلیس در اطراف پاساژ علاءالدین نیز گفت: پلیس آگاهی در راستای کنترل اصناف چند روز قبل طرح گسترده‌ای را در اطراف این پاساژ خرید و فروش تلفن همراه و لوازم جانبی آن اجرا کرد که در این راستا 90 نفر دستگیر و 300 دستگاه گوشی تلفن همراه بدل و خراب که به شیوه بدل‌اندازی به مردم فروخته می‌شد نیز کشف و ضبط شد.
 

پیان پیام/

کد خبر 362528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha