جانباز دوچرخه سوار ورزقانی مهمان ویژه روز خلیج فارس در بوشهر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: جانباز ورزقانی به مناسبت روز خلیج فارس تا بوشهر رکاب می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، محمد ابراهیم فروزانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، در جمع خبرنگاران گفت: سیدمسعود طباطبایی جانباز 65 درصدی تهرانی از ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی،  سفر خود را از شهر زلزله‌زده ورزقان با شعار « اهدا عضو اهدا زندگی» آغاز کرده و در روز خلیج فارس (10 اردیبهشت ماه) وارد بوشهر می‌شود.

 

وی افزود: هدف خود را از این اقدام، توسعه فرهنگ اهدا عضو است که به یاد دختر نوزده ساله سیرافی است که پس از مرگش با اهدا عضو توسط خانواده‌اش به سه نفر دیگر زندگی بخشید.

 

وی با اشاره به اینکه آیین ویژه روز ملی خلیج فارس با همکاری دستگاه های ذیربط در استان بوشهر برگزار می‌شود، گفت: استان بوشهر با وجود بیش از 700 کیلومتر مرزدریایی با خلیج فارس ضرورت داشت برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری باشکوه روز ملی خلیج فارس انجام شود و از این رو آیین ویژه روز ملی خلیج فارس با همکاری دستگاه های ذیربط در استان بوشهر برگزار می‌شود.

فروزانی گفت: شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ به‌ پیشنهاد شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ 10 اردیبهشت هرسال را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ کرد.
 

گفتنی است، بیش از 250 برنامه به مناسبت روز خلیج فارس در بوشهر برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 362145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha