فتح خرمشهر، حادثه ای زنده و ماندگار در تاریخ ملت ایران است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر، حادثه ای زنده و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، قاسم عزیزی، نمانیده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی که(3 خرداد) در سالن خیام هتل امیر کبیر اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر حادثه ای همیشه زنده و ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است که با تلاش و مجاهدت بزرگ مردانی اتفاق افتاد که با نثار خون خود در مقابل کفر ایستادگی کردند.


وی با اشاره به اهمیت بیان واقعه سوم خرداد برای نسل جوان، افزود: باید برای نسل های آینده ایران اسلامی بگوییم که رزمندگان ایران اسلامی با ایمان به خدا، اخلاق نیکو، صف و صمیمیت، و اعتقاد در مقابل تمام زشتی ها و پلیدی ها ایستادند و خرمشهر را از چنگال مستکبران بیرون آوردند.


عزیزی ادامه داد: فرهنگ غنی ملت ایران و ایمان و اعتقاد مردم این مرزو بوم سبب تربیت بزرگ مردمان و انسان های بزرگی شده است که همواره منشا خیر و برکت در ایران اسلامی و حتی جهان شده اند.

 

وی بیان کرد: استان مرکزی استانی عالم پرور و شهید پرور است که همیشه در تاریخ ماندگار و اثرگذار بوده است.


نمانیده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاتحان خرمشهر تمام معادلات استکبار جهانی را بر هم زده و با این کار خود مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.


در ادامه این مراسم ، سید محسن رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی نیز به ارایه گزارشی از فعالیت دوران مدیریت خود پرداخت و گفت: فعالیت های انجام شده همواره در راستای ترویج فرهنگ استان و تلاش در راستای حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی این منطقه بوده است.


وی ساماندهی منابع انسانی، شفاف سازی روند اداری در بخش های مختلف، تشکیل کمیته راهبردی پؤوهش در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صرفه جویی در وقت و هزینه های سازمان، پیگیری مراحل استخدامی فرزندان شاهد وایثارگر در سازمان، تشکیل جلسات تخصصی با شهداری بافت تاریخی شهر، پیگیری و ثبت آیین های عاشورایی ، نکوداشت خادمان و پیشکسوتان تعزیه، دریافت نشان های مرغوبیت صنایع دستثی و آماده سازی خانه صنایع دستی استان و همچنین شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی از جمله اقدامات انجام شده در دوران مدیریت اینجانب بوده است.


گفتنی است در این مراسم از خدمات و تلاش های سید محسن رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی تقدیر و سید محمد حسین به عنوان مدیر کل این سازمان معرفی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 370329

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha