دومین خانه صنایع دستی کشور در اهواز افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: دومین خانه صنایع دستی کشور با حضور مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، کامران سبزه ‌میدانی، مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، امروز(28 اردیبهشت) در مراسم افتتاح دومین خانه صنایع دستی کشور در اهواز، بر تقویت این گونه مراکز تاکید کرد و گفت: تاسیس خانه‌ های صنایع دستی از سال گذشته با راه ‌اندازی خانه صنایع دستی خراسان شمالی آغاز شد و امروز نیز دومین خانه صنایع دستی کشور در اهواز افتتاح شده است.

 

وی بر راه اندازی خانه صنایع دستی در سایر استان های کشور تاکید کرد و یاد آور شد: فراهم کردن زمینه جهت حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان صنایع دستی، ارائه مشاوره های تخصصی به فعالان این عرصه، حمایت و اعطای تسهیلات و... از جمله اقداماتی است که در دستور کار خانه‌ های صنایع دستی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه با این اقدام مهم صنعتگران در خوزستان محلی برای ارائه آثار و تقویت حرفه خود خواهند داشت و گردشگران و علاقه مندان به صنایع دستی و آثار فرهنگی استان به راحتی می توانند به این آثار دست یابند، افزود: صنعتگرانی در خانه صنایع دستی مشغول به فعالیت می شوند که پروانه تولید داشته باشند.

 

مدیرکل حمایت از تولید معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت در صنایع دستی یکی از اهداف ایجاد خانه صنایع دستی است زیرا با این کار صنایع دستی و بومی استان در بازار قادر به رقابت کردن خواهند بود و صادرات این آثار با نوآوری و خلاقیت رونق بیشتری می یابد.

 

وی ابراز امیدواری کرد در شهرهای دیگر استان نیز بنا به آثار و صنایع دستی هر شهرستان خانه صنایع دستی افتتاح شود و اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای تولید کنندگان و افرادی که در بخش صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند در نظر گرفته شده که با کمک بانک توسعه تعاون به این افراد پرداخت می شود.

 

افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نیز با بیان اینکه صنایع دستی می‌ تواند در کاهش مشکل بیکاری خوزستان مؤثر باشد، عنوان کرد: صنایع دستی از جمله صنایعی است که ایجاد اشتغال در آن به حداقل هزینه نیاز دارد و بهره ‌برداری ریالی از آن در حداکثر ممکن است.

 

وی از راه اندازی بازارچه صنایع دستی در اهواز در آینده ای نزدیک خبر داد و با اشاره به اینکه از همه امکانات برای توسعه این بخش استفاده خواهیم کرد، اذعان داشت: با توجه به استقبال از استان از رشته چرم، می‌ کوشیم با تنوعی در این بخش، مصنوعات چرمی خوزستان را دارای برند بین‌ المللی کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 368646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha