تاکید بر رشد فرهنگ در راستای تحقق منویات رهبری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: باید رشد فرهنگی جامعه را در راستای منویات مقام معظم رهبری محقق کنیم چرا که اثبات ولایت مداری در این مسیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، مظفر عباس زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در جلسه با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: میراث فرهنگی باید بتواند فرهنگ امروزی را منطبق با فرهنگ اسلامی در جامعه تبیین کند.


وی افزود: اگر فرهنگ امروزی ملتی بر فرهنگ گذشته اشراف نداشته باشد نشان از نفوذ تهاجم فرهنگی است که این مهم تلاش و تیزبینی تمام مسئولان فرهنگی را طلب می کند.
 

عباس زاده، با بیان اینکه فرهنگ چون درختی تنومند است و میرات فرهنگی تنه آن درخت محسوب می شود، تصریح کرد: میوه های این درخت نیز همان خروجی های فرهنگی قابل مشاهده در جامعه است که باید از آفت زدگی و غرب زدگی آنان پیشگیری کنیم.


این مسئول اضافه کرد: می توانیم با عقد تفاهم نامه ای مشترک با کانون های فرهنگی و هنری مساجد اقلام فرهنگی را در بین جوانان مسجدی توزیع کنیم چرا که باید بر روی این جوانان سرمایه گذاری های شایسته داشته باشیم.


در ادامه جلسه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غری، با اشاره به جایگاه کانون های مساجد در رشد فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه امروزی، گفت: امسال سال حماسه فرهنگی و اقتصادی است و باید با تمام قوا در راستای کاهش دغدغه های مقام معظم رهبری گام برداریم.


وی خاطرنشان کرد: کانون تخصصی گردشگری همکاری این اداره کل را طلب می کند که با کمک یکدیگر بتوانیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت جوانان در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی نیز فعالیتی در شان مساجد را به فعلیت رسانده باشیم.


بیگی گفت: فرهنگ پرچمی پر غرور است که باید با تلاش مسئولان برای همیشه بر فراز قله های ایمان و اخلاص در اهتزاز باشد.


این مسئول، جوانان را سرمایه های یک کشور خواند و ادامه داد: باید برای لحظه لحظه فعالیت جوانان برنامه ریزی داشته باشیم چراکه جوانان امروز مدیران فرداهای کشورمان هستند که باید از کودکی ایمان و اسلام ناب محمدی در رگ های افکارشان نهادینه شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 364295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha