میراث فرهنگی نگهبان آثار تاریخی ملت ایران است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگهبان میراث و آثار تاریخی و گذشته پر افتخار ملت ایران اسلامی است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی (3 خرداد) در مراسم تکریم و معرفی مدیران میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میراث فرهنگی نگهبان تاریخ و آثار تاریخی ماست و باید آنها را حفظ و نگهداری و در اختیار آیندگان قرار دهد.


وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از این میراث گرانبها وظیفه همگانی است ، ادامه داد: نگهداری و ماندگاری این میراث فرهنگی برای کشور بسیار اهمیت دارد و باید به درستی به دست نسل های آینده برسد.

 

استاندار استان مرکزی ادامه داد: صنایع دستی هنری است که از ابتدای خلقت همراه انسان بوده است و ما باید به این هنری که حاصل سرپنجه های هنرمندن پدران و مادران و به دست آنها خلق شده است احترام بگذاریم و حافظ آن ها باشیم.

 

مقیمی بیان کرد: صنایع دستی که امروز در استان و کشور ما است نشان دهنده نبوغ انسان ها است و باید این هنر اصیل نسل به نسل آموزش داده شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بحث گردشگری همواره مورد تاکید بوده است، ادامه داد: سفرنامه های به جا مانده از گذشتگان نشان دهنده این است که با معرفی مکان های گردشگری در صدص نشر صنعت گردشگری و ترویج این فرهنگ بوده اند.

 

استاندار مرکزی گفت: امروز نیز گردشگری این وظیفه را به عهده دارد و در راستای معرفی مناطق مختلف گردشگری ایران اسلامی که سابقه فرهنگی بسیاری دارد تلاش می کند.

 

این مقام مسئول افزود: ایران اسلامی از نظر گردشگری از میراث بسیار قوی برخوردار است و همیشه مورد نظر گردشگران داخلی و خارجی بوده است.


مقیمی ادامه داد: در سال های بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی توجه خوبی به بحث گردشگری شده است و با مسافرت هایی که انجام شده مردم در جریان فرهنگ و آداب و سنن بخش های مختلف کشور قرار گرفته اند.

 

وی بر معرفی مناطق گردشگری و آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: میراث فرهنگی باید در ابعاد فرهنگی و اقتصادی تلاش کرده و راه را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران خارجی باز کند.

 

در ادامه این مراسم سید محمد حسینی، که به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی شد، در سخنانی به برنامه های آینده این سازمان اشاره کرد و گفت: این اداره کل با تمام توان در راستای معرفی تاریخ و فرهنگ استان و حفظ و نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی تلاش می کند.


وی راه اندازی و فعالیت های پروژه های نیمه کار و متوقف شده، تلاش در جهت معرفی حوزه های مختلف فرهنگی و واگذاری آنها به بخش خصوصی و فعالیت شهرک صنایع دستی را از کارهای دانست که در آینده و دوران مدیرت خود به آن ها خواهد پرداخت.


حسینی افزود: همدلی و همراهی مسئولان استان و مردم با این سازمان راهی برای معرفی و نگهداری بهتر آثار تاریخی و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است.


پایان پیام/

 

کد خبر 370349

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha