مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران عرصه موزه‌ها برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با روز جهانی موزه و اولین روز از هفته میراث فرهنگی و در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه از دست‌اندرکاران عرصه موزه‌ها تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، همزمان با روز جهانی موزه و اولین روز از هفته میراث فرهنگی و در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه از دست‌اندرکاران عرصه موزه‌ها در تالار حافظیه کاخ سعدآباد تقدیر شد.

 

بر اساس این گزارش، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، آقای جواهری از موزه‌های بنیاد مستضعفان، آقای حسینی از موزه‌های آستان قدس رضوی (موزه ملی ملک) به عنوان سازمان‌ها و نهادهای فعال در زمینه راه‌اندازی موزه‌های تخصصی تجلیل شد.

 

همچنین از آقای ملول برای اهدای 28 تخته فرش فرهنگی تاریخی به موزه فرش ایران و آقای عابد رییس شرکت سهامی فرش ایران برای اهدای 158 تخته فرش به موزه فرش ایران به عنوان اهداکنندگان اموال فرهنگی تاریخی به موزه‌ها تقدیر شد.

 

همچنین از منوچهر خواجه‌نوری، سعید محمدجواهری و امیر سهرابی به عنوان اعطای مجوز مجموعه‌داری به مجموعه‌داران اموال فرهنگی تاریخی تقدیر شد.

 

بر اساس این گزارش، از منوچهر کلانتری، خلیل مستوفی و اسدالله بیرانوند به عنوان نفرات برتر هیئت کارشناسی اموال منقول فرهنگی تاریخی تجلیل شد.

 

در این همایش از تورج ژوله به عنوان پژوهشگر برتر در زمینه فرش تجلیل شد.

 

این گزارش می‌افزاید: شکوفه ابوالفتح‌زاده از موزه قاجار استان آذربایجان شرقی و مهناز اسدی از موزه جهان‌نما، کاخ نیاوران به عنوان مدیر برتر موزه تجلیل شد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، فاطمه اصل صریرآیی از موزه آذربایجان استان آذربایجان شرقی، طاهره طهماسبی حورینی از موزه ساری استان مازندران، نسرین قوامی سرشکه از موزه رشت استان گیلان و جواد نصیری از موزه ملی ایران به عنوان امین اموال برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

تکتم بهروش از موزه بیرجند خراسان جنوبی، زبیده جعفری از موزه بابل استان مازندران، سیما میری از موزه ملی ایران به عنوان موزه‌دار برتر معرفی شدند.

 

بر اساس این گزارش، نسرین آزادبخش از موزه آبگینه و سفالینه، رضا بایرام‌زاده از موزه خوی آذربایجان غربی، مریم شریفی از موزه صاحب‌قرانیه کاخ نیاوران و ابراهیم هاشمی از موزه خانه کرد استان کردستان به عنوان راهنمای برتر موزه تقدیر شدند.

 

همچنین، مریم احمدی از آذربایجان شرقی، کاظم برهانی آهنک از خوزستان، بیژن حیدرزاده از خوزستان و سیروس زارع از فارس به عنوان مرمت‌گر برتر تجلیل شدند.

جواد سیروسی و علی یوسفی نیز به عنوان راهنمای برتر محوطه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

همچنین مهدی بزاز دستفروش از آذربایجان شرقی، پرستو قاسمی از زنجان و محسن کریمی از استان مرکزی به عنوان مسئول موزه‌های استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

محمد امینی از استان خوزستان و روح‌الله خالدی از فارس و سیدمهدی سیدمیرزا از استان تهران نیز به عنوان یگان حفاظت برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 368487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha