برگزاری جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، نیاز ملی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فنی حرفه ای استان اصفهان گفت: برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس به دلیل ظرفیت بالای اصفهان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس، یک نیاز ملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان و به نقل از واحد اطلاع رسانی اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، ابوطالب جلالی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در نشستی با دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس گفت: اجرای چنین رخدادهای عظیم فرهنگی که در سطح بین الملل بازتاب های چشمگیری برای جمهوری اسلامی ایران دارد، در شهر اصفهان با وجود ظرفیت بالا، بسیار حائز اهمیت است.


جلالی تصریح کرد: 600 محصول در حوزه میراث فرهنگی دارای برند جهانی است که 300 محصول متعلق به کشور ایران و 150 محصول مربوط به شهر اصفهان است و بسیاری از آنها متاسفانه کم کم به دست فراموشی سپرده شده که در فرایند تولید این صنایع دستی و هنر های عظیم، میراث فرهنگی ناملموس ارزشمندی نهفته است.


وی افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری و هم اندیشی در این اجلاس و جشنواره، گام های بلندی در احیا و شناسایی آنها برداریم.


جلالی، عمده خسارت ها در زندگی جوامع امروز را در نداشتن سبک زندگی صحیح دانست و گفت: این رخداد بین المللی، می تواند زیرساخت های خوبی در زمینه سبک زندگی جوامع ایجاد کند.


این مقام مسئول، خواستار همکاری بیشتر سازمان ها و ادارات مرتبط در زمینه آموزش فنی و حرفه ای در استان شد.


جلالی در ادامه به تشریح برنامه های سازمان فنی و حرفه ای پرداخت و گفت: سازمان فنی و حرفه ای کشور در برنامه جامعی تحت عنوان گذر مهارت، به آموزش های کوتاه مدت فنی وحرفه ای پرداخته و در این طرح سعی بر آن دارد که آموزش را به صورت جهت دار به هنر آموزان ارائه دهد و مهارت های غیر مفید را از برنامه آموزشی خود حذف کند.


وی در پایان ضمن اظهار خرسندی از برپایی این اجلاس و جشنواره در اصفهان، آمادگی سازمان فنی حرفه ای را جهت همکاری در این رخداد بین المللی در حوزه آموزش و انتقال مهارت های گوناگون اعلام کرد.

 

گفتنی است، دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی در اصفهان "16-20مهر"برگزار می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 368496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha