بناهای ثبت شده در تهران باید تعیین تکلیف شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت: بناهایی که در تهران ثبت شده و تعیین تکلیف نمی‌شوند در آینده دچار مشکل خواهند شد، بنابراین باید این اماکن تاریخی تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حکیمی، مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر گفت: بناهایی که در تهران ثبت شده و تعیین تکلیف نمی‌شوند در آینده دچار مشکل خواهند شد، بنابراین باید این اماکن تاریخی تعیین تکلیف شوند.

 

وی با اشاره به تصویب تشکیل کمیته مشترک با حضور اوقاف، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و سایر نهادهای مرتبط در شورای دوم اظهار داشت: این کمیته باید فعال شود تا بتواند تصمیمات سازنده‌ای در راستای احیای میراث فرهنگی اتخاذ نماید.

 

وی اظهار داشت: از 16 بنای تاریخی موجود در کشور که ثبت جهانی شده یک اثر در تهران قرار دارد که این اثر تاریخی (کاخ گلستان) بر اثر بی‌تدبیری‌ها امکان دارد از ثبت جهانی خارج شود.

 

سروری، عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: امروز بافت‌های تاریخی به بلای خانمان‌سوز مردم تبدیل شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بافت تاریخی باید برای مردم فرصت محسوب شود و سودآور باشد، اظهار داشت: به دلیل بخشی‌نگری این اتفاق نیفتاده و افرادی که در بافت‌های تاریخی زندگی می‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند که برای نمونه حمام تاریخی که در منطقه 12 قرار دارد مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است که در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود تا هم ارزش بافت تاریخی حفظ شود و هم مردم منطقه دچار آسیب نشوند.

 

معصومه آباد نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مفاهیم پیوسته‌ای دارند باید به همه این مؤلفه‌ها در کنار هم توجه شود.

 

عضو شورای شهر تهران از حضور فعال 70 درصدی جامعه زنان در بخش درآمدزایی و اشتغال در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: ضمن رویکردهای نوین به صنایع دستی و ارتقای جایگاه صنایع دستی تسهیلاتی که به این حوزه داده می‌شود باید مورد توجه قرار دهد چرا که این بخش می‌تواند به عنوان یک مرکز تجاری علاوه بر ایجاد اشتغال درآمدزایی خوبی نیز داشته باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 369151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha