حفظ میراث فرهنگی وظیفه ‌ای همگانی و همیشگی است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس حفظ میراث فرهنگی را وظیفه ‌ای همگانی و همیشگی دانست و افزود: آموزش همگانی و بالا بردن فرهنگ نگهداری آثار باستانی از عوامل مهم حفاظت از میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، غلام ‌محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی امروز (29 اردیبهشت) در بازدید از روند پیشرفت پروژه موزه یاسوج، گفت : آثار تاریخی به جا مانده از گذشتگان در کهگیلویه بویراحمد ظرفیتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و مسئولان باید در حفظ و مرمت این آثار تلاش کنند.

زارعی حفظ میراث فرهنگی را وظیفه ‌ای همگانی و همیشگی دانست و افزود: آموزش همگانی برای حفظ میراث فرهنگی از راه رسانه‌ ها، مطبوعات و بالا بردن فرهنگ نگهداری از آثار باستانی از عوامل مهم حفاظت از میراث فرهنگی است.

وی در ادامه ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، بر ضرورت اتمام و بهره ‌برداری هرچه زودتر از موزه یاسوج تاکید کرد.

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد، مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور توجه جدی به نگهداری و حفظ میراث ماندگار استان دلاور‌خیز کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 368892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha