برنامه های هفته میراث فرهنگی در ایلام اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، برنامه های هفته میراث فرهنگی را در استان اعلام کرد.

عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، صبح امروز(28 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه ها و مجموعه های فرهنگی این سازمان برای اقشار مختلف مردم به صورت رایگان است.


وی، افزود: به مناسبت روز جهانی موزه ها و با هدف تشویق و ترغیب علاقه مندان برای بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی و تاریخی استان، موزه های استان ایلام در روز یکشنبه 28 اردیبهشت به صورت رایگان میزبان بازدید کنندگان است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، یادآور شد: همچنین مسابقه ماکت سازی بنای تاریخی کنجانچم در بین دانشگاه های شهرستان مهران به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار می شود.


شنبه زاده، از برگزاری همایش ایلام مهد کشاورزی باستان در روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: نمایشگاه اشیاء تاریخی در مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برای بازدید علاقه مندان به میراث فرهنگی برپا می شود.


وی، با بیان اینکه هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت آغاز و تا 3 خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه دارد، تصریح کرد: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی این اداره کل نیز برنامه های برگزار می شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: هفته میراث فرهنگی با شعار سال "میراث یادآوری" از ایکوموس و مجموعه های موزه ای به وجود آورنده پیوندها از سوی ایکوم نامگذاری شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 368363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha