شهر شوش حریم مصوب دارد و در آینده نزدیک ابلاغ می‌ شود

خبرگزاری شبستان: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی خوزستان اظهار داشت: شهر شوش در حال حاضر دارای حریم مصوب است که در آینده بسیار نزدیک ابلاغ می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خوزستان، عاطفه رشنویی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، گفت: شهر شوش دارای سابقه بسیار طولانی است و در حال حاضر نیز این شهر دارای حریم مصوب است.

 

وی اضافه کرد: از مرداد سال 1392 جلسات متعددی در سازمان میراث فرهنگی برای تصویب حریم شهر شوش برگزار شد که معاون کنونی میراث فرهنگی کشور به عنوان نماینده یونسکو برای ثبت جهانی شوش نیز در این جلسات حضور پیدا می ‌کرد.

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ادامه داد: در این جلسات حریم شوش به تصویب رسیده و تنها برای برخی ایرادات جزئی این پرونده به دفتر فنی پایگاه شوش ارجاع شده است که این مشکلات در حال رفع هستند.

 

رشنویی، خاطر نشان کرد: ایرادات وارده شده به پرونده حریم مصوب شوش به مساحت و... حریم بلکه به رنگ لکه ‌گذاری ‌ها و فونت‌ های نگارش پرونده و نقشه ربط دارد که برای حریم شوش هیچ مشکلی ایجاد نمی‌ کند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون این پرونده در دفتر فنی پایگاه شوش در حال رفع نقص است و پس از آن از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور امضا و ابلاغ می‌ شود، افرود: در حال حاضر برای امضای این پرونده دیگر نیازی به تشکیل جلسه نیست و به محض رفع مشکلات به سرعت تعیین حریم انجام شده، ابلاغ می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 366137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha