اعزام هنرمندان استان مرکزی به نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، هنرمندان استان مرکزی به نمایشگاه بین‌المللی تهران اعزام می‌شوند.

سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به نامگذاری بیستم خرداد ماه به عنوان روز جهانی صنایع دستی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به همین مناسبت تعدادی از هنرمندان استان مرکزی به نمایشگاه بین‌المللی تهران اعزام شدند.


وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المملی تهران از 20 خرداد الی 25 خرداد در تهران دایر است، ادامه داد: هشت نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در رشته‌های سفال، ظریف‌بری، سوخت چوب، ساز سازی، قلمزنی، پیکر تراشی و شرکت تعاونی تولید گلیم گل برجسته و فروشگاه صنایع دستی ماندگار به نمایشگاه بین‌المللی تهران اعزام خواهند شد.


برپایی نمایشگاه میناکاری هنرمندان جوان در استان مرکزی


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 20 خرداد به عنوان روز جهانی صنایع دستی و هنرهای سنتی نامگذاری شده است، ادامه داد: هر ساله در سالروز گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان با حضور گسترده هنرمندان برگزار می شود.


وی برپایی نمایشگاه را از جمله این برنامه ها دانست و ادامه داد: به همین مناسبت 21 خرداد نمایشگاهی از آثار میناکاری هنرمندان جوان استان در نگارخانه استاد واشقانی با حضور هنرمندان و مسئولان دایر می شود.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: این نمایشگاه از فردا به مدت شش روز صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.


وی همچنین از حضور هنرمندان برتر استان در برنامه چهار سوق همدلی در شبکه آفتاب و تجلیل از سه پیشکسوت و سه جوان هنرمند صنایع دستی استان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز جهانی صنایع دستی عنوان کرد.


حسینی ادامه داد: قالى بافى، گلیم و جاجیم بافى، گیوه چینى، مسگرى، میناکاری، معرق‌کاری از مهمترین صنایع دستی استان محسوب می‌شود.


وی بر ترویج این هنر ها در استان به ویژه در بین جوانان تاکید کرد و گفت: این هنرها میراثی به جا مانده از گذشتگان ماست و باید در راستای ترویج و نگهداری آن برای انتقال به آیندگان تلاش کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 375020

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha