برگزاری جشنواره صنایع دستی با حضور هنرمندان کشور در زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری جشنواره صنایع دستی همزمان با جشنواره آش در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروز(20 اردیبهشت) در کارگروه میراث فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: جشنواره آش امسال برای نهمین سال متوالی از (26 تا 30 اردیبهشت) در محل سایت جشنواره با حضور 26 استان کشور برگزار می شود.


وی از برگزاری جشنواره هنرهای دستی با اعلام آمادگی هنرمندان کشور از 28 استان همزمان با برگزاری جشنواره آش خبر داد و یادآور شد: در تلاش هستیم تا این جشنواره را در تقویم اجرایی کشور به ثبت برسانیم.


این مقام مسئول از برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری این جشنواره با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط خبر داد و افزود: در این راستا پنج کمیته اجرایی تشکیل شده است.


رحمتی به اعلام آمادگی 26 استان کشور با 34 نوع آش محلی در جشنواره آش خبر داد و تصریح کرد: 9 سیاه چادر عشایری نیز برای ارائه آیین های محلی در این جشنواره تعبیه شده است.


وی به اجرای نشست های فرهنگی با حضور استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، زنجان و گیلان در طول یک هفته و در محل سایت جشنواره اشاره کرد و گفت: بسته های گردشگری در قالب تورهای یک روزه و دو روزه به 3 هزار دفتر خدمات گردشگری ارسال شده است.


رحمتی با اشاره به اینکه تاکنون 56 تور به مقصد زنجان ثبت نام شده است، از اعلام آمادگی سفرای 38 کشور برای حضور در این جشنواره خبر داد و یادآور شد: برنامه ریزی برای حضور سفرا در این جشنواره انجام شده است.


وی به بازدید سفرای حاضر در این جشنواره از محل موزه مردان نمکی و رختشویخانه اشاره کرد و افزود: سفرا در دومین روز حضور خود در استان زنجان از سلطانیه زنجان بازدید و در مسابقه اسب دوانی چمن سلطانیه حاضر خواهند شد.
 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان دستگاه های استان در زمینه ارائه خدمات به گردشگران، این نهاد را یاری کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 366415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha