صنایع دستی از مولفه های ایجاد اشتغال در گیلان است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه بانوان نقش ارزنده‌ای در جامعه دارند گفت: باید به اشتغال این قشر توجه خاصی شود توجه به صنعت دستی برای اشتغال حائزاهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد احمدی پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان در جلسه کارگروه اشتغال بانوان که عصر امروز(24 اردیبهشت) در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شده بود اظهار کرد: بانوان نقش ارزنده‌ای در جامعه دارند و باید با برنامه ریزی مسئولان در استان زمینه اشتغال را برای این قشر فراهم کنیم.
 

وی با بیان اینکه بانوان نقش پررنگ تری از مردان در جامعه دارند افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس این قشر ارزشمند در پشت جبهه‌ها نشان دادند با ایجاد انگیزه در جوانان برای حضور در صحنه‌های نبرد و با صبر و استقامت خود در برابر مشکلات ایستادگی کردند.
 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان تصریح کرد: امروز نیز این بانوان با وجود تحریم‌ها در برابر مشکلات ایستادگی می‌کنند و در عرصه‌های مختلف در جامعه مشغول فعالیت هستند و حتی افرادی هستند که در این برهه با ایجاد اشتغال چرخه اقتصاد خانواده را می‌چرخانند.
 

وی به کمیته اشتغال بانوان پرداخت و اذعان کرد: تشکیل کارگروه و برگزاری این جلسات نباید تشریفاتی باشد بلکه باید در این جلسات تصمیات لازم و مشکلات سد راه اشتغال بانوان اعلام تا با برنامه ریزی درست در استان حل شود.
 

احمدی پور با بیان اینکه به هیچ وجه نباید بانوان در ادارات استان نادیده گرفته شوند اظهار کرد: بلکه با تعامل و همکاری باید زمینه اشتغال بانوان در ادارات فراهم شود.
 

این مقام مسئول به صنعت دستی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان صنایع دستی متنوعی دارد از جمله قالیبافی و .... که توجه به این مقوله می‌تواند اشتغال برای بانوان در استان ایجاد کند.
 

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه گیلان قدمتی دیرینه در زمینه تولیدات صنایع دستی دارد شاهد واردات بی رویه صنعت دستی چین در استان هستیم تا جای که در ماسوله که خود مرکز انواع تولیدات صنعت دستی استان است، صنعت دستی چینی عرضه می‌شود.
 

احمدی پور با بیان اینکه برای جلوگیری از بیکاری در استان باید دنبال راهکار جدید باشیم اظهار کرد: در کشور چین انواع محصولات در خانه تولید می‌شود، در گیلان نیز می‌شود با ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان از بسیاری از بیکاری‌ها جلوگیری کرد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 367670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha