فیلم ترانه شرقی زاده عشق است/فراهانی و کبریتی سفرای صنایع دستی شدند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: فیلم ترانه شرقی زاده عشقی است که ریشه در خاک سرزمین ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، همزمان با نخستین روز از هفته صنایع دستی فیلم ترانه شرقی با حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اکران شد.
 

در این مراسم نازنین فراهانی و رامسین کبریتی بازیگران فیلم ترانه شرقی به عنوان سفیران صنایع دستی معرفی شدند، این فیلم به تهیه کنندگی محمود غلامی و کارگردانی احسان صدیقی کارگردان جوان همدانی ساخته شده و اولین فیلم وی بود.
 

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان امروز(18 خرداد) در جلسه اکران و نقد و بررسی فیلم ترانه شرقی گفت: فیلم ترانه شرقی نشان دهنده عشق همسر به همسر و والدین به فرزندان است که ریشه در خاک سرزمین ایران دارد.
 

وی با بیان اینکه این عشق میراث ارزشمندی است که هنوز هم در کانون گرم خانواده های ایرانی جای دارد، افزود: همچنین محتوای فیلم ترانه شرقی یادآوری می کند در چه شرایطی قرار داریم و عشق معجزه می کند.
 

وی با بیان اینکه راه پیدا نکردن این فیلم به جشنواره فجربرای ما مهم نیست، تصریح کرد: فیلم ترانه شرقی به بیان واقعیت ها و داشتن خانواده اصیل می پردازد.
 

فیلم ترانه شرقی ارتباطی به صنایع دستی ندارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در خصوص حمایت های این اداره از فیلم ترانه شرقی، اظهار داشت: درست است که این فیلم به صنایع دستی ارتباطی ندارد اما این فیلم حاوی میراثی از ایرانیان بود که امروز کمتر به آن توجه می شود.
 

وی بیان داشت: به تصویر کشیدن مسجد جامع همدان و ایجاد سوال این مکان مقدس در ذهن مخاطب برای ما حائز اهمیت است.
 

ایزدی با بیان اینکه امروزه شاهد تزلزل فرهنگی در جامعه هستیم، افزود: مدیران دستگاه های فرهنگی باید به این مهم بیش از پیش توجه کنند.
 

صنایع دستی ایران به خوبی به جهان معرفی نشده است
نازنین فراهانی، بازیگر نقش پرستار در فیلم ترانه شرقی گفت: رسالت رسانه ها برای تحکیم بنیان خانواده های ایرانی مهم است که در سال های اخیر به آن توجه شده است.
 

وی با بیان اینکه فیلمسازان جوان با آرمان های قابل تقدیر وارد سینما می شوند، افزود: این مهم نشان دهنده آشنایی کارگردانان جوان ما با مسائل روز جهان است.
 

وی که به تازگی به عنوان سفیر صنایع دستی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: رونق صنایع دستی باعث می‌شود بسیاری از هنرمندان و فعالان این عرصه بتوانند زندگی خود را بهتر سپری کنند.
 

فراهانی افزود: «ترانه شرقی» به عشقی می‌پردازد که در جامعه ما جای خالی آن احساس می‌شود در حالی که در فیلم‌های غربی شاهد توجه روزافزون به عشق در میان یک خانواده هستیم.
 

جستجوی عشق خارج از فضای مجازی و ماهواره
رامسین کبریتی، بازیگرنقش حسین در فیلم ترانه شرقی گفت: تولید فیلم هایی مانند ترانه شرقی می تواند جوانان ما را از فضای مجازی دور کند و عشق، مهر و محبت را به فرزندان این مرز و بوم نشان دهد.
 

وی افزود: محتوای فیلم ترانه شرقی یادآور رقابت های سینمایی دهه 70 است چرا که در آن دوران محتوای اکثر فیلم ها مضمون عشق و معجزه الهی داشت.
نسل جوان امروز عشق را درک نکرده اند
 

کریم اکبری مبارکه، بازیگر نقش اول مرد این فیلم گفت: بازی در این فیلم را دوست داشتم چرا که انسان با عشق زنده است و اگر انسان عاشق نباشد مانند مرده متحرک است.
 

وی ابراز داشت: متاسفانه امروز و در جامعه کنونی عشق ضعیف شده و جوانان به زندگی خود پایبند نیستند و نتیجه آن شده که در جامعه امروز از هر شش ازدواج سه مورد به طلاق می کشد.
 

وی گفت: اگر انسان عاشق نباشد، مرده متحرکی بیش نیست اما این عشق در دنیای امروزی بسیار کمرنگ شده است.
 

اکبری مبارکه بیان کرد: امیدوارم عشقی که احمد به همسر خود در این فیلم عطا می‌کند در زندگی تمام جوانان نسل امروز جاری و ساری شود.
 

وی با اشاره به اینکه فیلم ترانه شرقی آدم های گذشته و عشق آنها را به تصویر می کشد، اظهار داشت: نسل امروز به دنبال تجملات و چشم و هم چشمی می باشند و عشق بین خانواده ها و همسران کمرنگ شده است.
 

وی با بیان اینکه خدواند به کسانی که ارزش بالا دارند عشق عطا می کند، بیان داشت: ساختن فیلم های ژانر و پلیسی سهل بوده اما ساختن فیلم هایی با چنین محتوا سخت است.
 

متاسفانه همدان به عنوان یک شهر تاریخی نتوانسته بافت قدیمی خود را حفظ کند
احسان صدیق، کارگردان فیلم ترانه شرقی در پاسخ به برخی انتقادات خبرنگاران در مورد اینکه لوکیشن های بسیار کمی از همدان در فیلم بود، بیان داشت: متاسفانه همدان به عنوان یک شهر تاریخی نتوانسته بافت قدیمی خود را حفظ کند و نمی توان در همدان محله ای پیدا کرد که گویای بافت قدیمی شهر باشد.
 

وی ابراز داشت: به دلیل نوع فیلم و جنس فیلم اولویت موضوع برای بنده خود فیلم بود و مکان و نشان دادن همدان در اولویت نبود.
 

وی درباره انتقاد از نبود لهجه همدانی در فیلم خاطرنشان کرد: کمرنگ بودن لهجه همدانی در آثار فرهنگی به من باز نمی‌گردد زیرا کمتر بازیگری پیدا می‌شود که بتواند و یا بخواهد با لهجه همدانی ایفای نقش کند.
 

عشق در جوانان جامعه امروزی کمرنگ شده است
محمود غلامی، تهیه‌کننده فیلم «ترانه شرقی» نیز با بیان اینکه عشق در جوانان جامعه امروزی کمرنگ شده است، از افزایش طلاق عاطفی در جامعه سخن راند.
 

وی ادامه داد: به دنبال ارسال این فیلم به جشنواره‌های خارجی هستیم تا دیدگاه شرقی به عشق را در جهان نشان دهیم
 

وی درباره دلیل راه نیافتن فیلم به جشنواره فیلم فجر، نبود نظر واحد بین هیئت داوران را دلیل آن دانست.
 

تهیه‌کننده و نویسنده فیلم ترانه شرقی افزود: اگر مدیرکل میراث فرهنگی استان به این مجموعه کمک نمی‌کرد و معضل اسکان را حل نمی‌کرد امکان ساخت این فیلم میسر نمی‌شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 374473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha