در جذب سرمایه گذار برای استان دچار مشکل هستیم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از تشکیل کمیته سرمایه گذاری و فنی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و گفت: در جذب سرمایه گذار برای استان دچار مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رمضانی امروز (18 خرداد) در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به خوبی معرفی نشده است و در جذب سرمایه گذار برای استان دچار مشکل هستیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه باید کمیته سرمایه‌گذاری در کارگروه تشکیل شود، افزود: این کمیته می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را شناسایی و در بازارها عرضه کند چرا که در بازارهای جهانی مقصد خراسان جنوبی در مقاصد گردشگری معرفی نشده است.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برای بررسی و رفع مشکلات فنی گردشگری استان تشکیل کمیته فنی را در کارگروه پیشنهاد داد و گفت: نیاز است تمام دستگاه‌ها در توسعه گردشگری استان همکاری و تلاش کنند.

 

رمضانی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات باید شاخص های ملی ملاک عمل قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در شاخص‌ها نقش اجتماعی و فرهنگی و میزان تاثیرگذاری اثر دیده نشده است.

 

 

وی ادامه داد: نسبت تعداد آثار ثبت شده به آثار شناسایی شده و نسبت تعداد آثارثبتی مرمت شده به تعداد آثار نیاز به مرمت دو شاخص در توزیع اعتبارات برای استان است.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به سند توسعه گردشگری استان، متذکر شد: این سند به دلیل نبود اعتبارات به صورت نیمه تمام رها شده که باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

 

 

رمضانی از اختصاص 738 میلیون تومان به تکمیل زیر ساخت‌های مناطق گردشگری استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان 180 میلیون تومان به مجتمع آبگرم فردوس، 45 میلیون تومان به کمپ کریمو سرایان، 35 میلیون تومان به منطقه گردشگری بشرویه، 96 میلیون تومان به گازرسانی و تامین روشنایی بند دره و 382 میلیون تومان برای اجرای فاضلاب و تامین گاز منطقه گردشگری بوذرجمهر قاین است.

 

 

وی برای قرار گرفتن خراسان جنوبی در زمره مقاصد سفر کشور عنوان کرد: امسال تور آشناسازی تورگردانان آژانس‌های بزرگ کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 374242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha