گشایش نمایشگاه آثار هنرآموختگان صنایع دستی در قزوین

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه آثار هنرآموختگان مرکز آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی در قزوین گشایش یافت.

کارشناس مسئول آموزش هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین پیش از ظهر امروز (19 خرداد) در حاشیه گشایش نمایشگاه صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: امروز شاهد افتتاح نمایشگاه هنرآموختگان صنایع دستی و هنرهای سنتی هستیم که در پایان یک ترم آموزشی برگزار شده است.
 

ندا سخی پور ادامه داد: 200 نفر از هنرآموختگان مرکز آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی آثار خود را در معرض نمایش گذاشته اند که این آثار شامل سرمه دوزی، رودوزی سنتی، گلیم بافی، معرق، سفال، نقاشی روی شیشه و قلم زنی است.
 

کارشناس مسئول آموزش هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته صنایع دستی و با هدف معرفی هرچه بیشتر رشته های صنایع دستی و ترغیب افراد برای یادگیری این هنر برگزار شده است.
 

وی عنوان کرد: همچنین با برگزاری این نمایشگاه، افرادی که آموزش دیدند می توانند تولیدات خود و همچنین قابلیت و توانایی مرکز آموزش صنایع دستی را به نمایش گذارند و اینگونه دیگران نیز تشویق می شوند تا این هنرها را فراگیرند.
 

سخی پور با اشاره به توان بالای استان قزوین در تولید صنایع دستی یادآور شد: استان قزوین در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت بالایی است و لازم است هنرهایی که در این حوزه وجود دارد هرچه بیشتر به مردم این استان و دیگر نقاط کشورمان معرفی شود تا شاهد رونق صنایع دستی باشیم و برگزاری اینگونه نمایشگاه ها نیز به تحقق این موضوع کمک می کند.
 

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تا 22 خرداد ماه هر روز از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 واقع در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین آماده بازدید علاقمندان است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 374698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha