کردستان استان پایلوت ارتقاء هنرهای سنتی و صنایع دستی معرفی شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور از انتخاب کردستان به عنوان استان پایلوت برای ارتقاء هنرهای سنتی و صنایع دستی به دلیل دریافت نشان ملی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی کردستان، کامران سبزه میدانی، مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنعتگران استان کردستان در سنندج گفت: یکی از برنا مه های ستاد برای توسعه و تقویت صنایع دستی کردستان ایجاد خانه های صنایع دستی است.


وی ادامه داد: با توجه به برنامه ها و شاخصه های صنایع دستی در سطح کشور امسال باید تمامی برنامه ها و اهداف صنایع دستی استان کردستان که به عنوان اولین استان در سال جدید برای ارائه راهکارهای توسعه صنایع دستی برنامه ریز ی شده است و با همکاری ستاد بایستی رشد بیشتری کنند.


مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور افزود: هر چه کیفیت محصولات بهتر باشد به مراتب کمیت هم افزایش و ارتقاء خواهد یافت و این امر می تواند موجب ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی و افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی در سطح استان کردستان شود.


سبزه میدانی اذعان کرد: ما در بحث آموزش باید به سمت ایجاد اشتغال و ایجاد انگیزه برای اشتغالزایی هنرمندان و صنعتگران استان حرکت کنیم.


وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان باید برنامه ریزی های خود را بر اساس ایجاد آموزش در راستای ایجاد انگیزه و اشتغالزایی، ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی صنایع دستی و توسط صنعتگران و هنرمندان، ایجاد خانه های صنایع دستی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان، ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران برای احیاء هنرهای صنایع دستی و سنتی، جذب فراگیر هنرمندان برای توسعه هنر آنها و ایجاد کارگاه های تولیدی هنرهای شاخص صنایع دستی استان تدوین و تنظیم و به مرکزارائه دهند و خانه های صنایع دستی اجرایی خواهد شد.


وی در ادامه بیان داشت: استان کردستان به دلیل دریافت نشان ملی صنایع دستی به عنوان پایلوت برای ارتقاء هنرهای سنتی و صنایع دستی در مرکز معرفی شده و برنامه ما نیز برای این استان این است که تعداد 10 کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی به شناسایی و اعتبارات لازم برای تجهیز و حمایت از صنعت آنها در نظر گرفته شود تا بتوانیم تغییراتی در فرآیند پروسه تولیدات صنایع دستی و ایجاد نوآوری و یا احیاء هنرهای سنتی قدمهای مثبتی را برداریم.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه ما در سطح استان خانه صنایع دستی نداریم که امیدواریم با تدابیر مدیران کشوری بتوانیم در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران کردستانی و ایجاد اشتغال آنها قدمهای مثبتی برداریم.


رسول اشتودان افزود: ایجاد خانه های صنایع دستی در سطح استان کردستان می تواند نقطه عطفی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان و ایجاد اطلس صنایع دستی و احیاء هنرهای صنایع دستی منطقه باشد.


در ادامه این جلسه مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور و هیات همراه در روز اول سفر از کارگاههای هنرمندان صنایع دستی که دارای مهر اصالت بوده اند و همچنین از کارگاههای عمارت مشیر دیوان، خانه جبیبی، موزه سنندج منزل امین الاسلام و عمارت خسروآباد و کارگاههای تولیدی صنایع دستی فیض آباد بازدید کردند.
 

پایان پیام/

کد خبر 367799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha