زمینه بازدید گردشگران از آثار تاریخی موجود در برخی ادارات فراهم شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در برخی از ادارات بناهای تاریخی وجود دارد که از مدیران درخواست می شود زمینه بازدید علاقمندان از این آثار فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رمضانی امروز (29 اردیبهشت) در ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان جنوبی که در محل سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: در ایام نوروز امسال 4 هزار و 620 نفر در هتل ها، 26 هزار و 43 نفر در میهمان پذیرها، 102 هزار نفر در مدارس، 1588 نفر در کمپ ها، 461 هزار نفر در سالن ها و میهمان پذیرهای ادارات استان اسکان یافته اند.


وی افزود: همچنین بیش از 522 هزار نفر در جاده ها و حاشیه پارک ها اسکان یافته اند.


وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال 24 هزار و 522 نفر از جاذبه های استان بازدید کرده اند، ادامه داد: در این ایام بازارچه های سوغات و صنایع دستی در تمامی شهرستان ها برپا بوده اند که یک میلیارد و 515 میلیون و 461 هزار ریال فروش داشته اند که نسبت به سال گذشته از افزایش 25 درصدی برخوردار است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خواستار تبلیغات بیشتری از ارزش های فرهنگی و جاذبه های استان در تمامی شهرهای استان شد و گفت: در برخی از ادارات بناهای تاریخی وجود دارد که از مدیران درخواست می شود زمینه بازدید علاقمندان از این آثار فراهم شود چرا که این آثار ثروت استان هستند و باید معرفی شوند.


رمضانی با اشاره به اینکه دو روستای "چنشت و ماخونیک" جزو روستاهای شگفت انگیز در کشور محسوب می شوند، از دهیاران خواست در ساماندهی روستاهای شگفت انگیز مساعدت و کمک کنند.


قائم مقام وزیر و مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در حذف نقاط پرحادثه، 51 نقطه مشخص شده است که 8 نقطه در دست اقدام است و در صورت تامین اعتبار، مابقی نقاط نیز در دستور کار قرار می گیرند.


مسعود مالکی افزود: همچنین 32 نقطه نیز برای نصب دوربین در جاده هان استان مشخص شده اند و تابلوهای آشکارسازی نصب شده اند.


معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: امسال 54 میلیون نفر روز در کل کشور اسکان داده شده اند که 27 درصد آن توسط ستادهای آموزش و پرورش بوده است.


علیرضا کرباسچی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 151 آموزشگاه با یک هزار و 86 کلاس درس در خراسان جنوبی پذیرای مسافران نوروزی بوده اند، افزود: در این ایام 102 هزار نفر روز در این آموزشگاه ها پذیرش شدند که 7 هزار و 557 نفر از آنها غیرفرهنگی بوده اند.


پایان پیام/
 

کد خبر 368911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha