بازدید از موزه های استان گلستان رایگان است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه های سطح استان گلستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: 28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه ها است و بازدید از موزه های استان گلستان در این روز رایگان است.


وی افزود: علاقمندان می توانند در این روز از موزه های استان به طور رایگان بازدید به عمل آورده و با مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی گلستان آشنا شوند.
 

عباسی در ادامه از نصب بنرها و بیلبردهای موضوعی درسطح شهرهای استان درطول هفته میراث فرهنگی یاد کرد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه های متنوع سهم ارزشمندی در گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی داشته باشیم.
 

برگزاری مراسم نکوداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی دراستان گلستان
حمید عمرانی رکاوندی، معاون میراث فرهنگی گلستان خبرداد: نکوداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی همراه با نشست های تخصصی برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه شعار روز جهانی موزه ها در سال 2014 (28 اردیبهشت) با عنوان "آثارموزه ها، پدیدآور پیوندها" در نظر گرفته شده، افزود: از 28 اردیبهشت ماه لغایت 4 خرداد ماه برنامه های متنوعی برپا خواهد شد و این هفته گرامی داشته می شود.
 

عمرانی درادامه اذعان داشت: بازدید از موزه ها واماکن فرهنگی -تاریخی استان در روز 28 اردیبهشت ماه(روز جهانی موزه)رایگان است و با هماهنگی موسسه میرداماد نمایشگاهی از اسناد تاریخی استراباد دراین موسسه برپا می شود.
 

وی همچنین به برپایی نشست تخصصی اشاره داشت که با موضوعات دیوارتاریخی گرگان و دیوار تاریخی تمیشه با عنوان گردهمایی تخصصی باستان شناسی وتاریخ گرگان با مشارکت موسسه آموزش عالی گلستان، نشست تخصصی گرامیداشت روز جهانی موزه با موضوع" آثار موزه ها، پدید آورنده پیوندها"، نشست تخصصی به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در پایگاه میراث جهانی گنبد کاووس برگزار خواهد شد.
 

وی درادامه گفت: دراین هفته با حضور مسئولین کشوری واستانی موزه فرش گنبد کاووس افتتاح خواهد شد.
 

عمرانی همچنین به نشست تخصصی با حضور دادگستری، نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی با موضوع قانون و میراث فرهنگی در سالگرد تاسیس یگان حفاظت در تیرماه اشاره داشت و افزود: نمایشگاه عکسی با موضوع جاذبه های فرهنگی تاریخی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برپا می گردد.
 

وی درادامه به برنامه مشترک با کانون پرورش فکری در راستای برپایی مسابقه نقاشی کودکان با موضوع آثار موزه ها وکودکان موزه های مینودشت، گمیشان، گنبد، صنایع دستی گرگان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: جهت بازدید رایگان تورها از موزه های سطح استان در طی هفته میراث فرهنگی با آژانس های مسافرتی هماهنگی لازم به عمل می آید.
 

عمرانی همچنین افزود: اجرای تور یک روزه جنگل شصت کلا و پیمایش کارکنان در چهارکوه شهرستان کردکوی و همچنین گردهمایی روز جهانی موزه ها وهفته میراث فرهنگی در مدرسه تقوی گرگان از دیگر برنامه هایی است که دراین هفته اجرا می شود.
 

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاهی از آثار صنایع دستی بانوان گمیشان نیز در موزه این شهرستان برپا خواهد شد.
 

عمرانی در ادامه افزود: 28اردیبهشت ماه روز جهانی موزه ها است و بازدید از موزه های استان گلستان دراین روز رایگان است و همچنین تورگردشگری دراین روز برگزار خواهد شد.
 

وی همچنین از اجرای مصاحبه های تلویزیونی ورادیویی و نصب بنرها و بیلبردهای موضوعی درسطح شهرهای استان درطول این هفته یاد کرد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها سهم ارزشمندی در گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی داشته باشیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 367565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha