افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی

خبرگزاری شبستان: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی همزمان امروز در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود و تا 25 خرداد از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی امروز 20 خرداد در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: صنایع دستی تجلی فرهنگ، هنر و میراث کشور محسوب می‌شود، بنابراین بزرگداشت صنایع دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه داخلی صنایع دستی اظهار داشت: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی همزمان امروز در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود و تا 25 خرداد از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به صنایع دستی است.

 

نامور مطلق با اشاره به چهارمین نمایشگاه برنامه‌های گرامیداشت هفته جهانی صنایع دستی خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی افتتاحیه نمایشگاه و بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی، برنامه‌های استانی و فعالیت‌های گفتمان‌سازی چهار محور اصلی برنامه‌های میراث فرهنگی در این هفته است.

 

وی با اشاره به ابتکارات انجام‌شده در حوزه صنایع دستی طی سال جاری اظهار داشت: اگر بخواهیم کشور دوباره در زمره قلندران صنایع دستی قرار گیرد مسئولان باید حمایت‌هایی از صنایع دستی انجام دهند.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی یادآور شد: حمایت مالی و اعتباری، حمایت حقوقی و تسهیلاتی و حمایت علمی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا بتوانیم صنایع دستی را رونق دهیم.

 

وی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از صنایع دستی خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال اعتباراتی معادل 10 سال به این حوزه اختصاص یافت که قابل تأمل و تقدیر است.

 

نامور مطلق با اشاره به نقش تعیین‌کننده صنایع دستی تصریح کرد: جای خالی صنایع دستی در برنامه‌های کلان و سندهای بالادستی بیانگر بی‌توجهی و عدم شناخت در این زمینه است.

 

وی همکاری بین میراث فرهنگی، معاونت علمی فناوری و ریاست‌جمهوری و دانشگاه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تحقق صنایع دستی دانش‌بنیان یکی از شاخصه‌های مؤثر در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تغییر عمیقی در حوزه صنایع دستی صورت بگیرد باید در سبک زندگی جامعه دگرگونی عظیمی ایجاد شود.

 

نامور مطلق با اشاره به اینکه نهادهای دولتی موظف‌اند هدایای خود را از صنایع دستی و هنرهای سنتی تهیه کنند، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کنیم تا ادارات در اقلام مصرفی و تزیینی نیز از صنایع دستی و هنرهای سنتی استفاده کند تا چرخ اقتصادی این بخش هویت‌ساز بچرخد و فضای کار و زندگی را انسانی‌تر و معنوی‌تر کند.

 

وی یادآور شد: صنایع دستی، صنایع تفننی، نوستالوژیک و یا قابل ترحم نیست بلکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده آینده درخشانی پیش روی صنایع دستی قرار دارد.

 

نامور مطلق خاطرنشان کرد: اگر دولت و نظام می‌خواهد جمهوری اسلامی از این آینده سهم قابل توجه‌ای به خود اختصاص دهد باید با نگاه توسعه‌ای به این زیرساخت‌ها بپردازیم زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی سرمایه‌گذاری فرهنگی و اقتصادی مهمی محسوب می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 375007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha