برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گیلان در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری شبستان: مدیر روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گیلان در این منطقه همزمان با روزجهانی صنایع دستی خبر داد.

امین افقی، مدیر روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: برای نخستین بار همزمان با روزجهانی صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی استان گیلان از20 لغایت 26 خرداد ماه از سوی این سازمان در محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه برپا می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، هنرمندان فعال در حوزه‌های مختلف صنایع دستی نقاط مختلف استان در فضایی به مساحت یک هزار مترمربع و در قالب 30 غرفه، هنر اصیل استان را عرضه می‌کنند.

 

افقی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی گیلان، آشنایی مردم استان و گردشگران با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت دستی در یک فضای نمایشگاهی و گام برداشتن در مسیر تجاری سازی صنایع دستی با هدف افزایش میزان علاقه مردم فعّال در این حوزه را از جمله مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استان گیلان عنوان کرد.

 

وی اذعان کرد: آموزش دیگر حرفه‌های صنایع دستی گیلان به فعالان صنایع دستی بومی محدوده منطقه(حصیر بافی) از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه از سوی معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی است.

 

افقی تصریح کرد: آموزش عمومی صنایع دستی از سوی چهارنفر از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان به منظور ایجاد علاقه و آشنایی با پتانسیل‌های این صنعت در اقتصاد خانوار از بخش‌های جنبی نمایشگاه صنایع دستی استان گیلان در منطقه آزاد انزلی است.

 

گفتی است، نمایشگاه مزبور از ساعت 17 الی 22 در طبقه همکف مجتمع تجاری ستاره شمال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار می‎شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 374041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha