نقش هنرمندان در زمینه تولید فکر در عرصه هنر مهم است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی با بیان اینکه هنر مقوله‌ای با اهمیت است و باید مردم را با هنر آشتی داد گفت:‌ نقش هنرمندان در زمینه تولید فکر در عرصه هنر مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی امروز(19خرداد) ضمن بازدید از نگارخانه و آثار خوشنویسی استاد برجسته خط ایران استاد اسماعیل دارابی منش گفت: تفکر در دیدن آثارهنرمندان یکی از اثرات مثبت هر نمایشگاهی است که انسان متفکر را به دنیای هنر خالق هستی می برد.


وی با بیان اینکه نیاز سنجی های لازم باید در عرصه هنر صورت گیرد، افزود: باید به گونه ای عمل کند که خروجی کارها به سمت تقویت فرهنگ اصیل اسلامی باشد.


حسینی خاطر نشان کرد: نمایشگاه زیبای خوشنویسی استاد دارابی منش در نگارخانه انجمن خوشنویسان اراک از آندسته نمایشگاه هایی بود که در اراک بی نظیر و خلق ترکیب بندی های چشم نواز و گردش سحرآمیز قلم چوبی چنان دلچسب و زیبا بود که هر بیننده ای را مجذوب خودش می کند.


در ادامه این دیداراستاد اسماعیل دارابی منش گفت: در این نمایشگاه 50 اثر خوشنویسی خود را نمایش گذاشته ام و رسم الخط ادیب الممالک به عنوان اولین کتابم در سال 72 و دیوان بابا طاهرعریان در سال 77 دومین کتاب چاپ شده اینجانب است.


وی اظهار داشت: مجموعه "گل" که اولین کتاب قابل شستشو و ضد آب منتشر شده است را در سال 84 به چاپ رساندم و در اولین دیداری که با دکتر محمود احمدی نژاد داشتم به ایشان تقدیم کردم که هم اکنون درموزه ریاست جمهوری خیابان پاستور قرار دارد.


در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات 30 ساله ایشان در زمینه خشنویسی مقرر شد حمایت لازم از ایشان به عمل آید.


پایان پیام/
 

کد خبر 374754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha