ساخت تسبیح هزار و یک دانه مزین به اسماء خدا در قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ساخت تسبیح هزار و یک دانه مزین به اسماء خداوند توسط مدد جویان ندامتگاه مرکزی استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، حمید رضا قاسمی بیان کرد: پیرو امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین میراث فرهنگی و اداره کل زندان ها و اقدامات امنیتی استان قزوین در راستای آموزش صنایع دستی به مددجویان، ساخت تسبیح یک هزار و یک دانه که اثر منحصر به فرد هنری و مذهبی است توسط مدد جویان ندامتگاه مرکزی قزوین آغاز شد .
 

وی ادامه داد: طرح اولیه ساخت این تسبیح توسط احسان محتشم شاد مدرس صنایع دستی در ایام نوروز و همزمان با شروع ایام فاطمیه ارائه شد که پس از انجام هماهنگی ‌های لازم و کارشناسی ‌های صورت گرفته پروژه ساخت آن در روز ولادت دخت نبی اکرم به طور رسمی آغاز شد.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین عنوان کرد: این اثر به نیت 14 معصوم،به همت 14 نفر از مددجویان خانه ‌های بهبودی این مرکز و با هدف ترک و پاکسازی کامل این افراد در حین انجام این فعالیت هنری، در حال ساخت است که بر روی هر یک از دانه‌ های این تسبیح اسمی از اسماء جلیله خداوند متعال حک خواهد شد .
 

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار برای ساخت این اثر گفت‌: بر اساس نظر کارشناسان هزینه ساخت این تسبیح حدود 9 میلیون تومان برآورد شده است که با مشارکت میراث فرهنگی و زندان ها اعتبار لازم برای ساخت آن تأمین خواهد شد.
 

قاسمی تصریح کرد: با توجه به اینکه این تسبیح با 15 متر طول بزرگترین تسبیح ساخته شده در جهان است و مجموعه ‌ای بسیار ارزشمند از اسماء الله است که در یک اثر هنری جمع آوری شده، به عنوان بزرگترین و ارزشمندترین تسبیح معرفی خواهد شد.
 

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی به عنوان یکی از رشته ‌های متنوع و پر طرفدارهنری در زمینه ترویج هنر و پرکردن اوقات فراغت زندانیان از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است که امیدواریم بتوانیم با ترویج آن زمینه ‌های مناسب برای توانمندسازی مدد جویان و پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی آنها در راستای تامین امرار معاش و جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم را فراهم کرده و گامی موثر در ایجاد مقبولیت و مسئولیت پذیری اجتماعی این افراد برداریم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 364845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha