حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه حسنه زنان عالم هستی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه حسنه زنان عالم هستی دانست و اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) تندیس عفاف و حریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا عصر امروز(31 فروردین) در مراسم جشن میلاد کوثر که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) در سالن ورزشی انقلاب این شهر برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) افتخار عالم هستی است و جامعه اسلامی به داشتن چنین بانوی پاک و معصومی به خود می‌بالد.


وی تصریح کرد: پروردگار متعال، نبی مکرم اسلام و همه امامان به وجود حضرت فاطمه زهرا(س) افتخار می‌کردند چرا که او شخصیتی بی‌نظیر بود.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه وجود حضرت فاطمه زهرا(س) برای بانون و دختران جامعه ایرانی یک افتخار است، افزود: بانوان جامعه اسلامی و درصدر آن بانوان و دختران ایران اسلامی عزت و عظمت خود را مدیون حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.


حجت الاسلام حافظ نیا ادامه راه حضرت فاطمه زهرا(س) را کلید موفقیت و سعادت بانوان ایرانی دانست و اظهار کرد: بانوان جامعه ما در تمامی امور حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار داده تا گرفتار مشکلات نشوند.


این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه قبل از به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) تفکرات غلطی در مورد زنان و دختران در جامعه اسلامی متصور بود، ادامه داد: خداوند با به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) خط بطلانی به این تفکرات پوچ کشید.


وی خاطر نشان کرد: در زمان قبل از به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) زنان در استثمار مردان بودند و به عنوان یک انسان به حساب نمی آمدند که پیامبر اکرم(س) با وجود حضرت فاطمه زهرا(س) به زنان جایگاه و عظمت بخشید.


امام جمعه بندر آستارا با با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) خدا ترس، اهل عبادت و اطاعت از دستورات الهی بودند، تصریح کرد: اگر پیرو حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم باید به دستورات دین عمل کرده و از بدی ها دوری جوییم.


وی گفت: بانوان جامعه اسلامی و ایرانی عفت، حجاب و عفاف حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند تا به سعادت و خوشبختی برسند.


حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه دخت نبی مکرم اسلام شخصیتی نمونه در جهان بشریت است، افزود: اگر در جامعه زنان و دختران الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا(س) قرار دهند و به دنبال الگو های پوچ و غلط نباشند بدون شک در این دنیا و آخرت به سعادت می رسند.


به گزارش شبستان، این مراسم با اجرای برنامه سرود با موضوع مادر، تئاتر و تجلیل از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج حوزه خواهران سپاه ناحیه بندر آستارا همراه بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 360464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha