30درصد ازجمعیت کیفری در خراسان رضوی کاهش یافته است

خبرگزاری شبستان: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح ملی امید از سال 90 تاکنون درخراسان رضوی 30درصد از جمعیت کیفری کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی عصر امروز(31فروردین) در مراسم افتتاحیه مرکز طرح ملی مدیریت مهارت و دانش رفتاری اظهار داشت: 37 آسیب مهم اجتماعی، 1600نوع مواد مخدر صنعتی و 7میلیون پرونده جرم در کشور داریم که آمار خوشایندی نیست.


وی با بیان اینکه در سالی با شعار اقتصاد و فرهنگ باید فرهنگ را در اولویت قرار دادهتا اثربخشی خوبی داشته باشد، افزود: در طرح امید و کاهش جمعیت کیفری بویژه در اطفال رتبه نخست کشور از آن خراسان رضوی است.


معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به ناهنجاری ها، جرائم و انحرافات موجود در جامعه تصریح کرد: برای فائق آمدن بر این موضوعات باید از مشارکت مردم بهره مند شویم.


وی تصریح کرد: سیاست های چندگانه مسئولان به حوزه فرهنگ در این خصوص به ما ضربه زده وما باید برای تحقق اهداف پیشگیرانه خود از منیت ها جلوگیری کرده و با برنامه ریزی پیش برویم.


معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح ملی امید از سال 90 تاکنون، درخراسان رضوی 30درصد از جمعیت کیفری داکاهش یافته است..


مرتضوی با اشاره به فعالیت 154 شورای اجتماعی محلات در 13 منطقه شهرداری مشهد گفت: با این ظرفیت شکل گرفته مردمی وبا این پتانسیل موجود در شهر طرح ملی امید را با اولویت گروه های آسیب پذیر، در معرض آسیب و سالم عملیاتی کنیم.


گفتنی است، طرح ملی مدیریت مهارت و دانش رفتاری از سال 90 با عنوان طرح ملی امید در خراسان رضوی فعالیت داشته و 3هزار نفر را تاکنون آموزش داده و بین 32 استان رتبه نخست پیشگیری از جرم را داراست و امروز این طرح با نام مرکز طرح ملی مدیریت مهارت و دانش رفتاری در مشهد افتتاح شد.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 360468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha