تداوم امید در دل دانش‌آموزان ضروری است

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امید به آینده روشن باعث موفقیت انسان در فعالیت های فردی و اجتماعی می شود، گفت: تداوم امید در دل دانش‌آموزان ضروری است.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز(1اردیبهشت) در مراسم بازدید از مجتمع آموزشی المهدی اظهار داشت: امیدوارم سال به سال حضور دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های کشور افزایش یابد تا از این طریق به آبادانی و توسعه کشور بپردازیم.


فانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی آموزش نیاز اصلی نسل جوان است، افزود: کار عملی مکمل کار تئوری است و امیدواریم که بتوانیم با علمیت بخشی به تئوری‌هایی که در کتاب‌های درسی می‌خوانیم بهتر و مؤثرتر فعالیت کنیم.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در زمان جنگ هم با وجود محدودیت‌ها توانستیم بسیار خوب عمل کنیم و موفق شویم هم‌اکنون نیز در جبهه فرهنگی موفق هستیم و مطابق گفته رئیس‌جمهور که فرمود به آینده امیدواریم، باید امید در دل تک تک دانش‌آموزان ما تداوم پیدا کردند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شکل‌گیری فرهنگ سه راس یک مثلث را در بر می‌گیرد، گفت: تعامل سه رأس مدرسه، خانواده و جامعه می‌تواند در انتقال فرهنگ به آینده موثر باشد.


فانی افزود: نقش خانواده و همراهی اولیاء با فعالیت‌های داخل مدرسه می‌تواند در شکل‌گیری فرهنگ و تربیت موثر باشد پس این دو نهاد باید ارتباط تنگاتنگ با هم داشته باشد تا به اهداف خود برسیم.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اهمیت نقش زن در فرهنگ، گفت: این بانوان جامعه هستند که افراد در دامنشان رشد می‌کنند و پرورش انسان‌های بزرگ بخاطر وجود این زنان و دختران است.

 

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی به نقش معلم می‌دهد، گفت: آقای روحانی نیز اعتقاد دارند نقش معلم نقش کلیدی در جامعه است.

 

فانی با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان، سرمایه‌داران آینده و در اختیار ما هستند، افزود: اولیای دانش‌آموزان به ما اعتماد کردند و بزرگ‌ترین سرمایه‌شان را در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت گذاشته‌اند و ما باید قدر این اعتماد را بدانیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سومین ضلع مثلث برای شکل‌گیری فرهنگ جامعه است، تصریح کرد: تلاش‌های عمومی در هدایت و با شادی جامعه می‌تواند موثر باشد اما نقش دستگاه تعلیم و تربیت و اولیا بسیار مهم است و ما می‌توانیم با تاثیر‌گذاری روی این دو اثری مفید بر جامعه بگذاریم.


وی درخصوص اقدامات وزارت آموزش و پرورش در تاسیس و احداث مدارس و مناطق محروم کشور، گفت: آموزش و پرورش با توجه به نیازهایی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد به توسعه و تاسیس مدارس در مناطق محروم توجه ویژه دارد.


فانی افزود: در مکان‌هایی که فضا برای احداث مجتمع‌های آموزشی آماده باشد نسبت به احداث این مجتمع‌ها اقدام خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 360615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha