98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف نیروی انسانی می شود

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای داشتن آموزش و پرورش خوب باید به مدرسه و مدیر توجه شود، گفت: 98 درصد بودجه این وزارتخانه صرف نیروی انسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش شب گذشته (1اردیبهشت) در همایش آموزش و پرورش بر مدار تدبیر و امید و در نشست تخصصی با مدیران مدارس در پردیس شهید بهشتی مشهد اظهار داشت: بهره وری وقتی در آموزش و پرورش حاکم می شود که در رابطه کاهش نیروی انسانی گامی برداشته شود.


فانی افزود: آموزش و پرورش در محورهای معلم، مدیر، محتوا و برنامه های آموزشی، مقررات آموزشی، فضا و تجهیزات، بودجه و امکانات تعریف می شود.


وی گفت: در 8 ماه خدمت در این وزارت 750 چالش از مدیران اخراج کرده که به چهار اولویت ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه، مشارکت اولیاء و مربیان و نیروی انسانی تقسیم کرده ایم.


فانی تعلیم و تربیت مدرسه را محور معرفی کرد و گفت: برای داشتن آموزش و پرورش خوب باید به مدرسه و مدیر آن توجه شود چراکه در فرایند تعلیم و تربیت مدیر در نتیجه آن نقش دارد.


وزیر آموزش و پرورش اصول مدرسه محوری را بر سه اصل حاکمیت اخلاق و روابط انسانی، مشارکت جویی و تمرکز زدایی در آموزش و پرورش دانست و افزود: مدیر مدرسه باید فکر وخلاقیت داشته باشد و مسئولیت بپذیرد و مدیران مدارس باید امروز توانمندتر بشوند برای اینکه اخلاق انسانی را پیاده کند.


در ادامه سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: مدرسه جعبه سیاه جامعه است و رویکردهای ما در این رابطه برگزاری دوره های آموزشی و تدوین سالانه آن، تشکیل کارگروه های آموزشگاهی، برگزاری نشست های علمی با مدیران، طرح انتقال مدارس مجاور(مدیریت پژوهی) و طرح تجارب برتر مدیران است.


وی افزود: 12 هزار مدرسه خراسان رضوی مدیران مجربی دارد و ما به دنبال مدرسه کارآمد، کیفی و شاخص با ارتقای مدیریت آموزشگاهی هستیم.


در ادامه این مراسم نمایندگان مقاطع مختلف تحصیلی به بیان مشکلات و مسائل هرمقطع در حضور وزیر آموزش و پرورش پرداختند، نماینده مقطع ابتدایی عدم انگیزه در معلمان، کمبود نیرو، عدم توجه به تفکیک جنسیت، وجود3600 کلاس با تراکم بیش از 35 نفر در روستاهای استان و وجود طرح های شتابزده در سه سال اخیر را از اصلی ترین مشکلات این مقطع عنوان کرد.


همچنین نماینده هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز استانداردسازی هنرستان ها، تکمیل نیروی انسانی و تجهیز هنرستان ها را به عنوان برخی مشکلات مطرح کرد و نماینده مقطع متوسطه بهبود کیفیت و ایجاد احساس مفید بودن را برای معلمان و مدیران ودانش آموزان خواستار شد.


پایان پیام/

کد خبر 360836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha