با وهابیها مبارزه می کنیم

احمد سایح، استاد فلسفه دانشگاه الازهر ضمن انتقاد از فعالیت وهابیها در مصر، تاکید کرد که وهابیها همچون یهودیان در قوم بنی اسرائیل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عربستان سعودی این روزها فعالیتهای وهابی گری خود را در کشورهایی همچون بحرین و مصر افزایش داده است، به طوری که این اقدام عربستانی ها با محکومیتهایی همراه شده است.
احمد سایح، استاد عقیده و فلسفه دانشگاه الازهر در این باره گفت: وهابیون سعی دارند آرامش و ثبات کشورهای اسلامی را بر هم زنند و مصری ها پس از سقوط نظام حسنی مبارک دیگر به وهابیها اجازه نمی دهند تا با اقدامات افراط گرایانه شان امنیت کشور را به مخاطره بیاندازند.
سایح با اشاره به اینکه وهابیها می خواهند تا ضریح های مقدسه آل پیامبر اکرم(ص) را تخریب کنند، گفت: وهابی ها مانند یهودیان قوم بنی اسرائیل هستند، الازهر با آنان مبارزه می کند و اجازه فعالیت به آنها نمی دهد.
وی از مصریها خواست تا برای مقابله با وهابیها در یک صف واحد قرار بگیرند و اجازه ندهند با اقدامات افرط گرایانه شان آسیبی به کشور وارد کنند.
استاد فلسفه دانشگاه الازهر تاکید کرد: تاریخ مصر نشان می دهد که در بخشی از دوران قدیم، شیعیان در راس کار بوده اند و بر این اساس، هم اکنون نیز باید متمسک به آل نبی(ص) بود.
 آل خلیفه علاوه بر مصر، نیروهای خود را به بحرین اعزام کرده تا در سرکوب مردم به ویژه شیعیان این کشور به آنها کمک کند و با حمایتهای خود باعث به آتش کشیده شدن مساجد و قرآن کریم در بحرین شده اند.
بنابر گزارش الوفد، وهابیها سالهاست که در حال فعالیت در کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی هستند و جریانی خطرناک به شمار می روند.
پایان پیام/



 

کد خبر 36062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha